محصولی جدید که امروزه اثناء خرید تشک، بیش از قبل مورد پروا مردم پیمان می گیرد. اما از آن جایی که تشک مموری فوم از گونه ها تشک های فنری معمولی متفاوت است، بعید از چشمداشت نیست که خریداران در باره این که، تشک مموری فوم برای آن ها پسندیده است یا خیر و این که هنگام خرید به چه چیزهایی باید دقت کنند، سوال های زیادی داشته باشند.


تشک مموری فوم


تشک مموری فوم  با مزایا و معایب 


در این یادداشت در این تارنگار به مزایا و معایب تشک مموری فوم خواهیم پرداخت و با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های افرادی که از این نوع تشک ها استفاده کرده اند و در ضمن با استفاده از نظر کارشناسان، به مسائل مهمی که هنگام خرید تشک مموری فوم باید به آن دقت نمایش داد می پردازیم.


مموری فوم چیست؟


فوم هوشمند (مموری فوم) با ماده ای که دانسیته و چگالی آن بالا می باشد به اسم فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب متعلق به بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان تقسیم ای از مواد می باشند که رفتاری وسط دو ویژگی ویسکوز بودن و کشسان بودن از خویش اثر می دهند. این نوع فوم ها در پیامد به گرما تن و فشار وارد شده بازتاب پرتو دیتا و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خویش می گیرند. از این جهت به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود.


آیا شما باید یک تشک مموری فوم انتخاب کنید؟


خرید تشک امری کاملا شخصی است. ما تمامی در مورد این که چه گونه تشکی آسان و آسایش تقسیم است و چه میزان نرمی یا سفتی تشک مناسب است، نظرات متفاوتی داریم. این موضوع از وزن گرفته تا سن، وضعیت سلامتی و بسیاری موارد دیگر ارتباط دارد.  

از لحاظ میانگین کل، ملت به طور گزیده تر ای تشک مموری فوم را خوشنودی بخش تر از انواع تشک های فنری ارزیابی می کنند. اما با هستی این که آمارهای رضایت مصرف کنندگان به نفع تکنولوژی مموری فوم است ولی کماکان درصدی از کسان هستند که این نوع تشک ها را ترجیح نمی دهند. به علاوه همه تشک های مموری فوم به شکل آرمانی فرآوری نشده اند و کیفیت، فرمول ساخت و مشخصات محصولات برند های مختلف با هم متفاوت است.



پیشنهاد : اهمیت محافظ تشک

مزایای تشک مموری فوم


تشک مموری فوم، با داشتن محبوبیت خیلی زیاد، بازخورد خیلی خوبی از سوی خریداران اخذ کرده است. مهمترین مزایای آن بر راحتی و دوام بالا متمرکز است.


1. آزاد کردن نقاط فشار

یکی از مشخصات کلیدی که مموری فوم را از سایر مواد همانند پلی فوم رایج ، فنرها و فیبرها جدا می کند ، شکل واکنش پذیری مموری فوم در برابر تنگنا است. تشک مموری فوم به طور اخص برای جذب فشار طراحی شده است. این فرمایش به وسیله شکل پذیری به شکل جسم شخص و پخش وزن بر روی سطح رخداد می افتد.


2. محدود کردن انتقال حرکات

توانایی متمایز کردن حرکات می تواند برای افرادی که همراه با جفت خود در یک اریکه می خوابند مزیت مهمی باشد. در تشک های دیگری که این خاصیت را ندارند جنبش کردن یگانه از زوجین در سمتی از تشک باعث انتقال حرکت به سمت سایر تشک و ایجاد مزاحمت برای دیگری می شود. در تشک مموری فوم نیروی وارد شده بدست ماده فوم جذب می شود و اثر حرکتی به سمت دیگر تشک منتقل نمی شود.


3. حمایت از پشت و مفاصل

در همان اکنون که وزن بدن بطور برابر بر روی سطح تشک مموری فوم توزیع می شود ، این موضع از جهت گیری طبیعی تن شما نیز حمایت می کند. گونه ها سایر تشک های فنری سفت، با متمرکز کردن وزن تن در نقاط سنگین تر تن باعث می شوند که زانو ، لگن ، کمر و مهره های گردن شما نسبت به ستون فقرات کج شوند و خفقان اکثریت را تحمل کنند.


4. درازا عمر نکویی را برای تشک فراهم می کند

خرید تشک برای یک منزل خرج ای سنگین به بار می آورد و با توجه به هزینه آن ملت انتظار دارند که سال های طولانی متعلق به استفاده کنند و از خوابی خوب بر روی تشکی نو سهم ببرند.

با وجود این که تفاوت های قابل توجهی در انواع برندها هستی دارد ولی در مجموع تشک مموری فوم از طول عمر سودمند بهتری نسبت به تشک های فنری برخوردار است. این تشک ها کمتر شاهد شکم دادن و خم شدن در سال های ابتدایی به کارگیری آن ها هستند.

اغلب تولید کنندگان تشک مموری فوم می گویند تشک هایشان کمتر بیچارگی به چرخاندن دارند. نکته مهم دیگر این است که بیشتر برندهای شناخته شده برای تشک های مموری فوم خود گارانتی های 10 ساله ارائه می کنند. 


5. گزینه های بسیار برای انتخاب از بین برندهای مختلف و بها های متفاوت

اغلب فروشگاه ها کمینه یک مدل ، تشک مموری فوم دارند و بیشتر مواقع در هر فروشگاه می توانید چندین مدل از چندین برند مختلف را پیدا کنید و حتی اگر بصورت آنلاین از طریق اینترنت جستجو کنید به گزینه های خیلی بیشتری دسترسی خواهید داشت.


معایب احتمالی تشک مموری فوم


درصد کمی از خریداران که از تشک مموری فوم خویش آشکارکردن نارضایتی می کنند اغلب به معضلاتی در پیوستگی با گرم شدن ، بوی نامطبوع و یا دوام آن ها اشاره می کنند.


1. هنگام خوابیدن گرم می شوند

بسته به برند و مدل تشک مموری فوم نزدیک 5 تا 15 درصد از مصرف کنندگان از گرم شدن بسیار هنگام خوابیدن روی این تشک ها نسبت به تشک فنری آشکارکردن شکایت کرده اند. این سوژه بیشتر در مورد فوم های ژلی تماشا می شود و در فوم های طبیعی و گیاهی که کمپانی داتیس نیز از آن ها کاربرد می کند، پراکنده شدن سریع تر گرمای تن مشاهده می شود.


2. ممکن است کمی بو بدهند

مشکل بوهای نامطبوع در باره فوم های پلی اورتان نیز نگریستن می شود. این مشکل با افزودنی های طبیعی به فوم در اثناء تولید در کارخانه قابل حل است.


3. فوم های تولید شده با کیفیت پائین درازا عمر کمی دارند

کارشناسان کالای خواب داتیس به شما توصیه می کنند در هنگام خرید تشک خود فقط بر قیمت تمرکز نکنید. کیفیت پائین مواد بکار رفته در تولید تشک مموری فوم درازا عمر مفید آن را به شدت تفریق می دهد و در بازه زمانی طولانی تر خریدار این گونه تشک های ارزان بها متضرر می شود.