اغلب ما زمانی که حرف از غذاهای چینی میشه، یاد غذاهای عجیب و غریبی که در این کشور طبخ می شود می افتیم و به طور کلی از خوردن غذای چینی منصرف می شویم؛ در کنار این عده ای هم هستند که غذاهای چینی را فقط محدود به نودل سرخ شده می دانند که این کاملا تباه است. اما ما در این مطلب می خواهیم عقیده شما را به طور کلی نسبت به غذاهای چینی تغییر دهیم به طوری که چه بسا پس از احضار این مطلب تصمیم گرفتید یگانه از این غذاها را برای خودتان بپذرید. در پیوستگی ی این مطلب با ما همراه باشید تا با ۷ باره از غذاهای سنتی چین آشنا شوید و نظرتان درباره غذاهای این مملکت تغییر کند.


معرفی غذاهای سنتی چین


۱- خورشت گوشت گوسفند(Mutton Stew)


یکی دیگر از غذاهای سنتی چین که طرفداران زیادی هم دارد خورشت گوشت گوسفند است. این خوراک در شهر شیان طبخ می شود و برای پختش از گوشت های دیگر هم برخی مواقع کاربرد می کنند. در این خوراک به جای سلسله از نان فطیر شعور شده کاربرد می کنند، علاوه بر این از ادویه های مختلفی به هدف این که مزه نکوداشتن به غذاها دیتا شود نیز به پیشه اسیر می شود. این خوراک با سس فلفل قرمز یا ترشی سیر سرو می‌شود.


۲- گوشت باربیکیو


یکی از شناخته شده ترین و جذاب ترین غذاهای گوشتی که در بین عموم مردم رواج دارد گوشت باربیکیو است. این خوراک که یکتا از غذاهای سنتی چین به حساب می آید در رستوران های گوناگون مملکت چین زیاد رواج دارد. گوشت های باربیکو انواع مختلفی دارند، برای مثال می توان از گوشت گاو، گوسفند یا مرغ هم نیز کاربرد کنید.


۳- پاستا اسفناج (Spinach Noodles)


ترکیب پاستا اسفناج گرد از غذاهای سنتی چین است که در شهر شیان سرشناس است. هر کدام از رستوران هایی که در این شهر غذای ترکیبی پاستا اسفناج را طبخ می کنند شیوه های خاص خودشان را برای این غذا دارند. سلسله هایی که در این خوراک ریخته می شود از اسفناج صحیح می شوند و روی آن را با موادی نظیر سیب زمینی، تخم مرغ، هویج، فلفل و گوشت گاو پر می کنند. سس قرمز تندی که روی آن میر ریزند هم مانند سس گوجه است، البته این مواد اجباری نیست؛ پس جای تعجب نیست که اگر جایی دیدید این مواد را نریخته اند بخواهید ایراد بگیرید.


۴- توفو مخلوط با آلوئه ورا آناناس(Cold Mixed Tofu and Pineapple Aloe Vera)


یکی سایر از غذاهای سنتی چین که بسیار هم طرفدار دارد، توفو آمیخته با آلوئه ورا آناناس است. این خوراک از یک توفوی کبیر که آن را تو سسی قرار می دهند نیز ساختن شده است. این سس خودش ترکیبی از فلفل، روغن، کنجد و ادویه جات دیگر می باشد و رویش را با سبزی ها سبز رنگ پر می کنند. به طور کلی ترکیبی خوشمزه ای می شود. آلوئه ورا و آناناس را هم در ظرف دیگری می ریزند و این مخلوط در کنار هم ترکیب هیجان انگیزی را برپایی می دهد.


۵- ماشی سرخ شده ( Fried Mashi)


شما در هر کجای جهان که بروید می توانید برنج یا دودمان سرخ را پیدا کنید. اما ماشی سرخ شده کمی با بقیه فرق دارد، این خوراک که شبیه به نوکی ایتالیایی است یک مقدار مزه ی شیرینی می دهد. سبزی ها تردی که تو آن می ریزند و در کنار ماشی های نرم آن ترکیب لذیذ ای را به وجود می آوردند.


۶- سبزی ها سرد


یک ترکیب تندرست دیگر از غذاهای سنتی چین که رهنمود می کنیم حتما آن را امتحان کنید، سبزیجات سرد است. این غذای تندرست ترکیبی از توفو، بادام زمینی و سبزی ها گوناگون که جمله کلم، خیار، لوبیا سبز و ریشته «لوتوس» یا همان نیلوفر آبی نیز صحیح می شود و آن را با سس یا چاشنی «ماریناد» سرو می شود. لازم به بیان است که بگوییم ممکن است بنابه سلیقه سرآشپز رستوران های مختلف ترکیبات این غذاها فرق داشته باشید.


۷- دامپلینگ (Dumpling)


غذای دیگری به اسم دامپلینگ وجود دارد که در لیست غذاهای سنتی چین پیمان دارد. این غذا پیروان زیادی دارد و برای پخت این غذا، خمیر آن را با موادی مشابه گوشت و سبزی ها پر می کنند و به صورت بخارپز یا سرخ شده سرو می شود. مردم محلی غذای دامپلینگ را پیش از خوردن در سرکه ی سیاه و سس فلفل قرمز فرو می کنند لغایت خوشمزگی آن دو مساوی باشد.