تنها عامل یکه مایه مملکت چین شده است، جاذبه هایمتنوع آن و یا بزرگی و جذابی آن نیست بلکه عومال مهم دیگری همچون اقتصاد و تولیدات این مملکت نیز در این شهرت دخیل هستند. همین الان در بین وسایل خود نگاه کنید و بشمارید که چندتای آن ها مارک ساخت چین را بر خود دارند؟ مطمئنا بسیارای متعلق به ها! در این میانی یکتا از پر بخت ترین بازارها و خدمات چین، لباس های این کشور هستند. بازار لباس چین گرد از شلوغ ترین بازارهایی در همگی نقاط این کشور است که هم گردشگران و هم تاجران زیادی به آن رفت و آمد می کنند. در پیوستگی با ما همراه باشید الی به اتفاق یکدیگر، بازار پوشاک چین را مورد رسیدگی پیمان دهیم.


معرفی بازارهای لباس چین


خیابان ژیدان، بازار جامه چین 


اولین بازاری که م یخواهیم به شما شناسایی کنیم، خیابان ژیدان را به عنوان بازار ژیدان و یا خیابان تجاری ژیدان هم به می شناسند. این خیابان هر اسم و لقبی که داشته باشد به هر حال یکی از معروف ترین نمونه های بازار لباس چین است. ژیدان پر است از پوشاک های های کپی که با اصلشان مو نمی زند! فروشندگان خیابان ژیدان به گونه ای محصولات فروشی خویش را برگزیدن می کنند که گل هر لباس را به مغازه های خود بیاورند فلذا اگر شما راهی سفر به چین هستید، چه گردشگر باشید چه بازرگان لباس فرق نمی کند باید به شما اطمینان دهیم در این بازار می توانید به روزترین پوشاک ها را خریداری نمایید. این خیابان که در پکن قرار گرفته است، تنها محل فروش لباس های های کپی نیست بلکه بسیاری از برندهای معروف چینی و یا برندهای پوشاک بین المللی در این خیابان فروشگاه دارند. گالری  ها و افرادی که به لباسشان خیلی اهمیت می دهند و می خواهند لغایت همش خاص باشند باید برای خرید به این خیابان بروند.


بازار سیلک 


همانطور که از اسم این بازار معلوم است، پیمان است در این بازار با حجمی از محصولات ابریشمی مقابل شوید. بازار و یا بهتر بگوییم خیابان سیلک یکی از مثال های بازار پوشاک چین است که در خود یکتا از بهترین محصولات ابریمی در چین را دارد و ما می خواهیم الی آن را شناسایی کنیم. چه بسا اگر شما الان لباسی ابریشمی به بدن دارید، از این خیابان خریداری شده باشد! در شناسایی بازارها و مراکز فروش لباس در چین و در ارتباط با ی این بازار باید بگوییم که شما می توانید در آن محصولاتی همچون لباس، دستمال، رومیزی، لوازم تزئینی و هر چیزی که بتواند از ابریشم ایجاد شود، تولید می گردد. بازار سیلک به عنوان گرد از بازارهای گران قیمت حتی برای خویش چینی هاست چون ارزش ابریشم زیاد بالا است و از این رو، در بازار سیلک هیچ کس چشمداشت خرید کالاها ارزان قیمت را نباید داشته باشد. البته این قانون درباره ی گونه ها غیر ابریشم فرق می کند و حتی می توانیم بگوییم که می طاقت از هر جای دیگری پوشاک های ارزان تری نیز خرید. حتما به مراکز خریدی که در این بازار موجود است نیز راز بزنید. وانگهی این بازاری که شناسایی کردیم هم در پکن پیمان گرفته است.


بازار عمده فروشی جامه شاهه


این بازار لباس در شهر گوانگژو قرار گرفته است و نامش به عنوان احد از اصلی ترین های بازار پوشاک چین پیمان گرفته است. بازار شاهه که در خیابنی به همین اسم قرار گرفته، بورس گونه ها و اقسام جامه های زنانه و چه گانه، مردانه و یا پوشاک های ورزش است. در این بازار انواع و اقسام لباس های مجلسی و رسمی را نیز می تاب پیدا کرد. فرقی نمی کند که بلیط پرواز هواپیما شما به سمت پکن، شانگهای، گوانگجو و یا هر شهر دیگری باشد. چیزی که کاملا واضح و مبرهن است این مورد است که به هر کدام از این شهرها سفر کنید، یکراست می توانید به یک بازار خیلی خوب بروید و خرید کافی انجام دهید.


مرکز خرید پلازا ۶۶


این مرکز خرید زیاد کبیر با این که همانند دیگر نمونه های بازار پوشاک چین یک بازار نیست ولی برای خویش عمده فروشی قابلی برای خرید و فروش جامه به حساب می آید. در معرفی بازارها و مراکز فروش پوشاک در چین در ارتباط با ی مرکز خرید جامه پلازا ۶۶ در چین باید بگوییم که این مرکز خرید به قدری کبیر است که برای آن ۲ برج بسیار کبیر ساخته اند. این مرکز خرید ۶۶ طبقه ای به صورتی ساخته شده است که با یک بازار بزرگ هیچ فرقی ندارد. در این فضا هم فروشگاه های بسیار بزرگ و هم پوشاک های فیک و های کپی فروخته می شود و خرید شما به این بستگی دارد که به کدام طبقه پا گذاشته اید! از دیگر مراکز خرید معروف که در بین بازار پوشاک چین پیمان گرفته اند می توانیم به: ای. اف. سی مال، جیو گوانگ، هوآران تایمز اسکوئر، سوپر برند، گرند گیت وی و بسیاری از مراکز خرید دیگر اشاره کرد.


خیابان داژالن 


داژالن هم همانند ژیدان یک خیابان است ولی خیابانی است که بهترین مکان برای خریداران گونه ها جامه است. این خیابان هم پکنی است و دارای همه نوعی از مغازه ها و بازارهای لباس. با این که در این بازار پر است از مغازه های برند فروش ولی بهترین جایی که در داژالن به عنوان بازار پوشاک چین معرفی می شود، بازار قدیمی و سنتی این خیابان است. اگر خریدار لباس هایی از جنس ابریشم هستید و یا به تعقیب پوشاک هایی ویژه هستید حتما به خیابان داژالن بروید.