تحقیقات و پژوهش‌ها نشانه دهنده آن است که نوجوانان دست کم به ‎۸/۵ الی ۹ ساعت خواب شبانه دربایستن دارند؛ برآیند اینکه اگر نوجوانی برای رفتن به مدرسه می‌خواهد صبح ساعت ۶ از خواب بیدار شود باید شب‌ها ساعت ۹ به رختخواب برود. امّا پژوهش ها نشان می‌دهد که بسیاری از نوجوانان برای این قدر زود خوابیدن دچار دشوار هستند. و معمولا این ساعت از شب برای نخوابیدن بهانه های زیادی دارند.


تشک طبی پسندیده نوجوان


این بهانه ها نه به دلیل آن است که نمی‌خواهند بخوابند بلکه به دلیل این است که مغزشان به طور طبیعی سرگرم پیشه است و برای به رختخواب رفتن آمادگی ندارد. برخی مواقع نبود کالای خواب متناسب نوجوان در این سنین باعث بد خوابی آنها میشود امروزه تشک طبی نوجوان نیز متناسب با فیزیک و شرایط جسمانی یه نوجوان بدست شرکت های تولید کننده تشک بیگانه و تشک ایرانی همانند تشک رویا و تشک خوشخواب تولید و به بازار عرضه شده است. گاهی با خرید تشک پسندیده نوجوان میتوانید به داشتن خوابی راحت در ساعات معین برای نوجوان و کودک خود کمک کنید. البته گاهی بعضی کسان بخاطر داشتن دشواری ها مالی، گران بودن این تشک ها را بهانه می کنند. فروشگاه اینترنتی بازرگانی سینا این امکان را برای همه هموطنان خود ایجاد کرده الی بتوانند این تشک طبی را به صورت خرید اقساطی تشک تعبیه کنند و باره بهره‌گیری پیمان دهند.


در دوران بلوغ، ساعت بیولوژیک تن تغییر می‌کند و به نوجوان می‌گوید که شب‌ها دیرتر بخوابد و صبح‌ها دیرتر بلند شود. این تغییر آنسان که پیداست به این علت است که هورمون ملاتونین در نوجوانان نسبت به کودکان و بزرگسالان در ساعات دیرتر شب فرآوری می‌شود و این امر، به خواب رفتن نوجوانان را دشوارتر می‌سازد.


برای دیدن انواع تشک های طبی می توانید به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.


به این پدیده سندروم (نشانگان) تأخیر در مراحل خواب گفته می‌شود. این عارضه با این که بسیار شایع است امّا بر روی همه نوجوانان نشان نمی‌گذارد. البته دگرگونی ها در ساعت بدن، فقط انگیزه دشوار خواب در نوجوانان نیست. بسیاری از ملت سخت بیخوابی دارند. متداول‌ترین علت بیخوابی استرس است امّا دلایل دیگری نظیر ناراحتی‌های جسمی (مثل سردرد، گرفتگی بینی به هنگام سرماخوردگی)، دشواری ها هیجانی (مثل مشکلات فامیلی یا ارتباطی)، و حتی پیرامون خواب (مثل گرم بودن یا سرد بودن یا پر سروصدا بودن اطاق خواب) برگزیدن محل نامناسب و به کارگیری کالای خواب غیر استاندارد برای خواب شبانه و گاهی چرت های میانی روز برای رفع خستگی، نیز برای آن هستی دارد.


بیخوابی و یا بد خوابی برای همگی کسان در سنین گوناگون میتواند وجود داشته باشد. امّا اگر بیخوابی به مدّت یک ماه یا بیشتر پیوستگی یابد، پزشکان آن را مزمن قلمداد می‌کنند. مخصوصا اگر در نوجوانان این پدیده بسیار دیده شود اغلب باید به پیگیری دلایل آن باشید و برای بهبود و یا حتی جلو گیری از ترقی این کاستی سعی کنید. استفاده بیش از مرز از وسایل الکترونیکی همانند گوشی، لپتاپ و رایانه در درازا روز و یا حتی پیش از خواب زیاد مضر است و میتواند این دشوار را در تن آن ها تشدید کند.