محافظ تشک، اگرچه ممکن است به اندازه یک پتوی راحتی که توسط طراحان طراحی شده است، پر زرق و برق نباشد و یا به اندازه یک بالش دکمه دار اخ داشتنی و ناز ، بست خواب شما را آراسته نسازد، اما ابزاری است که برای سال های طولانی به شما خدمت می کند و تاثیر تشک شما را در سطح بالایی نگه می دارد.


چرا نگهبان تشک یکتا از ابزارها جانبی بایسته برای اریکه خواب شماست؟


زندگی تمیز یعنی حصول اطمینان از پیرامون خوابی عاری از هرگونه کنه، غبار، آلرژی زا ها و دیگر عناصر نامطبوع. ولی چه چیزی زیر ملافه های شما در کمین نشسته است؟ خوشبختانه پاسخ کنه های غبار، لکه ها و کثیفی نیست. چیزی که باید آن جا باشد، یک محافظ تشک است، خریدی بایسته برای نگهداری از سرمایه ای که شما برای داشتن تشکی با کیفیت اتمام دیتا اید.


اهمیت محافظ تشک


5 علت قانع کننده برای استفاده از محافظ تشک


احتمالا شما بدون این که یک محافظ روی تشک شما را پوشانده و آن را در بر گرفته باشد، توانسته اید تا این نقطه از زندگیتان برسید. چه بسا حتی تاکنون درباره آن فکر هم نکرده باشید . اما این جستار باید تغییر کند. ما چند انگیزه کلیدی داریم که نشان می دهند چرا شما به یک نگهبان تشک بیچارگی دارید.


1 – آن را تمیز نگه می دارد.

شما واقعا نمی خواهید بدانید که چه چیزهای ناخوشایندی ممکن است در بستر شما باشد؟ استجابت مشخص است: سلول های پوست مرده، انواع مایعات بدن، و کنه های غبار و حشرات ریز دیگر که در بستر خواب رشد می کنند. با محافظ تشک ، شما از تشک خویش در برابر یکی و غبار، لکه و کثیفی های نامطبوع حفاظت کرده و به افزایش طول عمر تشک خود کمک خواهید کرد.


2 – دفاعیات شما را می چیند.

زمانی که لباس های شما کثیف می شوند آن ها را در ماشین پوشاک شویی می اندازید. ولی در باره یک تشک، پیشه به این سادگی نیست. تمیز کردن لکه ها همش پیشه ساده ای نیست و اغلب جای لکه های تغییر ناپذیر گاهی بوهای نامطبوع باقی می مانند. جارو کردن تشک پیشنهاد می شود ولی استفاده از یک محافظ تشک راه حل خیلی بهتری است و خیلی آسان تر می تاب آن را تمیز کرد.


3 – از وارانتی شما محافظت می کند.

بسیاری از شرکت ها، محدودیت هایی برای گارانتی های خویش پیمان می دهند. اغلب مواقع یک تشک کثیف و پر از لکه از شمول گارانتی کمپانی فرآوری کننده بیرون می شود. در این حالت به انگیزه وجود آیین نامه مربوط به بهداشت در صورتی که تشک شما مبتلا عیب و ایرادی شود شرکت گارانتی قادر به ارائه خدمات تعمیر برای تشک شما نخواهد بود. یک نگهبان تشک از سرمایه شما محافظت می کند.


4 – حشرات را دور می کند.

حشرات در پیرامون های آلوده و ناپاک رشد می کنند. آن ها در جستجوی غذای مورد علاقه خود، یعنی سلول های پوست مرده، در تشک ها لانه می کنند. یک تشک تمیز برنامه شام آن ها را ویران می کند. نگهبان تشک شما را از خطرات و آفت های برآمده از این موجودات مزاحم خلاص می کند.


5 – دوری از عوامل آلرژی زا.

افرادی که دچار به انواع آلرژی و یا آسم هستند از محیطی بدون مواد تحریک کننده بهره مند می شوند. مواد تحریک کننده اعم از یگانه و غبار ، یا موی حیوانات خانگی می توانند مایه بروز مشکلات آلرژی و آسم در کسان دچار به این مشکلات شوند. از یک نگهبان تشک استفاده کنید و با یک تشک تر و تمیز نفسی آسان بکشید.


اما چه گونه محافظ تشکی باید بخرید؟


کیتلین هاف ، پژوهشگر سلامت و ایمنی در سازمان ایمنی مصرف کننده می گوید : سایر روزهایی که محافظ تشک را فقط بر اساس سایز آن برگزیدن می کردند ماضی است. امروزه نگهبان های تشک در شکل های مختلف و با مواد و جنس های متفاوتی عرضه می شوند و گزینه های مختلفی را نسبت به بیچارگی شما ارائه می دهند.

یک نگهبان تشک معمولی از تشک فقط در برابر اصطکاک محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد. در حالی که یک محافظ بهتر می تواند از تشک شما در برابر حشرات تخت خواب ، لکه ها، آلودگی های احد و غبار و آلرژن ها محافظت کند. بسته به نیازی که دارید می توانید برند یا محصولی را برگزیدن کنید که بهترین گذرگاه حل ها را برای دشواری ها شما ارائه می دهند.


انواع نگهبان تشک


محافظ تشک لایه دوزی (جذبی) 

از پارچه تشک و نوعی از الیاف سیلیکونی جاسازی شده است که عرق بدن، آب، خون و یا هر مایع دیگری را که بر روی تشک ریخته شود، جذب کرده و مانع از نفوذ آن در تشک می شود. این مدل به راحتی قابل شستشو می باشد.


محافظ تشک ضدآب 

یا همان واترپروف نیز از پارچه تشک جاسازی می شود اما تفاوت آن با گونه لایه دوزی در این است که در این مدل الیاف سیلیکونی حذف گردیده و سطح زیرین پارچه با لایه ای از جنس لاتکس به اسم (TPU) پوشش داده شده است. این لایه بسیار نازک بوده و ضخامتی حدود 0.3 میلی متر دارد که به راحتی هوا را از میان خویش عبور می دهد و گیر از عرق کردن بدن می شود. در حالی که به هیچ عنوان مایعات متعلق به نمیتواند عبور کند و تشک شما همیشه تندرست و تمیز می ماند.