نمایشگر احد از تقسیم های مهم یک سیستم مداربسته است. این نمایشگر ممکن است یک تلویزیون یا یک مانیتور باشد. در این مطلب بیشتر در رابطه با گزینش نمایشگر پسندیده برای سیستم مداربسته صحبت خواهیم کرد. 


راهنمای انتخاب نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته


اندازه نمایشگر چقدر باید باشد؟


اندازه نمایشگر دوربین مداربسته به چهار عامل وابسته است:

  1. فاصله نمایشگر تا بیننده
  2. تعداد دوربین های قابل نمایش در نمایشگر
  3. رزولوشن تصویر دوربین ها
  4. حساسیت دوربین های مداربسته

برای رویت تصاویر دوربین ها شما دو برگزیدن اصلی خواهید داشت. در صورتی که کاربر پشت میز می نشیند استفاده از مانیتور مناسب تر خواهد بود. با پروا به چند بخشی شدن عکس ها دوربین ها در مانیتور باید از مانیتورهایی با اندازه حداقلی "19 استفاده کنید. 

استفاده از تلویزیون معمولا زمانی صورت می گیرد که کاربر فاصله زیادی از نمایشگر دارد یا احتیاج به مشاهده همزمان عکس ها توسط چند کاربر وجود دارد. شمار و حساسیت عکس ها به کارگیری تلویزیون های 40 اینچ برای دید تصاویر دوربین های مداربسته بسیار رایج است. 


رزولوشن تصویر نمایشگر


انتخاب رزولوشن تصویر پسندیده برای مانیتور قسمتی است که معمولا پروا کافی به آن نخواهد شد. برگزیدن یک نمایشگر با روزولشن تصویر بالا به ویژه در صورت نصب دوربین های تحت شبکه زیاد مهم است. 


راهنمای انتخاب نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته


رزولوشن تصویر زیاد رایج در مانیتورها، رزولوشن های زیر هستند:

  • XGA) 1024*768)
  • WXGA) 1280*800)
  • 768*1366 (HD)
  • FHD) 1920*1080)
  • WQHD) 2560*1440)

رزولوشن تصویر WQHD فقط در تلویزیون های جدید کاربری دارد و رزولوشن اغلب نمایشگر ها به FHD یا HD اندک است. 

در دوربین های مداربسته تحت شبکه دست کم رزولوشن تصویر رایج دوربین ها 1مگا پیکسل است که تقریبا  برابر با رزولوشن تصویر قابل نمایش نمایشگر هاست. فلذا در صورت نصب دوربین های بیش از 2 مگا پیکسل شما به چهره عادی نمی توانید روزولشن دوربین را بر روی نمایشگر ببنید. چنانچه چند تصویر به چهره هم سررسید به نمایش درآیند این سخت چند مساوی خواهد شد. پس چنانچه بر روی نمایشگر تصویر یک دوربین 2 و 3 مگا پیکسل دارای تفاوتی نبودند مشکل اصلی از رزولوشن تصویر قابل نمایش دوربین هاست. 

توجه داشته باشید که گرچه شما نمی توانید تصویر یک دوربین چند مگا پیکسل را با روزولشن راستین ببینید اما زوم دیجیتال امکان رویت جزئیات بسیار بیشتری را در تصاویر این دوربین ها برپایی می کند. 



راهنمای انتخاب نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته


تصاویر چطور از دستگاه مرکزی دوربین به نمایشگر انتقال می یابد؟


سه روش رایج برای انتقال اطلاعات از دستگاه مرکزی به نمایشگر هستی دارد:

  1. پورت انالوگ CVBS
  2. پورت دیجیتال VGA
  3. پورت دیجیتال صدا و تصویر HDMI