مجله ای برای عموم مردم در مورد موضوعات گوناگون که با آن روبه رو هستند و نیاز به راهنمایی دارند.

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

نرم افزارهای مدیریت پسورد

هرچند به‌خاطر تفویض پسوردی مانند «۱۲۳۴۵۶» آسان است، ولی گمان زدن یا هک کردن آن هم بسیار ساده است. هرچه پسوردها خوب و قوی‌تر باشند گوشزد و هک‌کردن‌شان نیز سخت‌تر خواهد بود. دائم در اکثر وبسایت‌ها، از شما خواسته می‌شود که برای ایمنی اغلب از رمزهای عبور سخت بهره‌گیری کنید. در غیر این‌ چهره یک نقص امنیتی، تمام ورود به سیستم‌ها یا لاگین‌های (Login) شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

برای ساختن یک پسورد قوی، نیاز به یک برنامه‌ی مدیریت رمز عبور دارید، این دست نرم‌افزارها، هم برای مدیریت پسوردهایی که هم‌اکنون دارید و هم برای جایگزین کردن آنها با پسوردهای زیاد نیرومند مثل این پسورد $ z 492vwpUDQl / J $ 14W!، به شما کمک می‌کنند.

شاید انگاشت کنید که بهترین نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد، بازرگانی هستند و احتیاج به خریداری دارند. ولی نرم‌ افزارهای خوب مدیریت پسوردی هم هستند که دربایستن به پرداخت هزینه‌ای ندارند و به‌خوبیِ نرم‌ افزارهای پولی عمل می‌کنند.


قابلیت نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد


نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد، با مرورگر ادغام می‌شوند و هنگام ورود به یک سایت امن، اسم کاربری و پسورد شما را ثبت می‌کنند. گاهی اوقات شدنی است به نرم‌ افزاری بربخورید که به‌صورت اتوماتیک پسورد را ذخیره نمی‌کند، اما شدنی است کاربردهای دیگری داشته باشد، مشابه پر کردن فیلدهای نام کاربری و پسورد شما در برنامه‌های کاربردی امن.

بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد در هنگام برپایی حساب کاربری، پیشینه شما را ثبت می‌کنند و هنگامی که پسورد خود را به‌صورت آنلاین تغییر دادید، به شما توصیه می‌کنند که پسورد ذخیره‌شده را به‌روزرسانی کنید. مطمئنا ثبت پسوردها تنها زمانی خوب است که نرم‌ اسباب مدیریت پسورد، تشخیص بدهد که وارد یک وبسایت امن شده‌اید، در غیر این صورت؛ ورود به وب‌سایت‌های غیر استاندارد از لحاظ امنیت برای شما مشکل‌ساز خواهد بود.

هنگامی که مجدد از یک وبسایت بازدید می‌کنید، اغلب نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد به‌صورت خودکار، اطلاعات‌تان را وارد می‌کنند و به شما توصیه می‌دهند که در چهره به کارگیری چند حساب کاربری، باقی اطلاعات خویش را هم ذخیره کنید. یگانه سایر از ویژگی‌های مفید و مشترک بیشتر نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد، یک نوار دست موزه مرورگر از ورودی‌های موجود است، به‌طوری که تنها با یک کلیک می‌توانید وارد حساب کاری خویش در هر وبسایتی شوید. یک برتری عالی دیگر نرم‌ افزارهای مدیریت پسوردِ رایگان، این است که می‌توانید چندین نرم‌افزار را آزمون کنید (بدون اینکه پرداختی انجام دهید!) و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید چنین کاری اتمام بدهید، نرم‌ افزارهایی را برگزیدن کنید که امکان انتقال اطلاعات (Import) از سایر نرم‌افزارهای مدیریت پسورد را به شما می‌دهند. در غیر این صورت، ناچار خواهید شد که همه‌ی پسوردهای خویش را دوباره در وبسایت‌های مختلف وارد کنید که پیشه زیاد خسته‌کننده‌ای است.


قابلیت های پیشرفته نرم‌افزارهای مدیریت پسورد


نکته‌ی مهم استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت پسورد برای ایمنی‌سازی فعالیت‌های آنلاین شما این است که می‌توانید پسوردهای ضعیف و تکراری خویش را با پسوردهای نیرومند و غیرقابل حدس جایگزین کنید. ولی این پسوردهای نیرومند را از کجا اخذ کنید؟ اغلب نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد، ابزارهایی برای ساخت پسوردهای قوی دارند و بسیاری از این نرم‌ افزارها به شما اجازه می‌دهند که مواردی مثل طول و کاراکترهای باره کاربرد در پسورد را کنترل کنید. نرم‌ افزارهای خوب مدیریت پسورد هم یک گزارش پسورد را به شما نشان می‌دهند که روند شناسایی و برطرف کردن سخت پسوردهای لاغر را آسان می‌کند. حتی چند نرم‌ افزار مدیریت پسورد هم هستند که می‌توانند فرایند تغییر پسورد را خودکار کنند. بسیاری از نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد مدیریت بازرگانی از این ویژگی بهره‌گیری می‌کنند و برآیند اینکه فرایند پر کردن فرم‌ها را ساده‌تر می‌کنند. اما متأسفانه، نرم‌ افزارهای مجانی زیادی وجود ندارند که چنین قابلیتی را در برگزیدن کاربر قرار بدهند.

هنگامی که تمام پسوردهای خود را در دیتابیس وارد کردید، بهتر است که به‌طور جدی متعلق به مراقبت کنید. بله، پسورد اصلی (پسورد نرم‌ انگیزه ها مدیریت پسورد) شما باید الی حد شدنی قوی باشد، همچنین احتیاج به احراز هویت دو عاملی (Two Factor Authentication) دارید لغایت شکیبیدن هرگونه هک شدن را به صفر برسانید. احراز هویت دو عاملی می‌تواند بیومتریک باشد و احتیاج به یک پرتو انگشت، تشخیص چهره یا حتی تشخیص صدا داشته باشد. برخی نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد ممکن است که به نرم‌ انگیزه ها احراز هویت گوگل یا سایر نرم‌ افزارهای همانند متکی باشند و برخی هم از یک کد تأیید بهره‌گیری می‌کنند که به گوشی هوشمند شما ارسال می‌شود. همچنین صدور اجازه‌ی دسترسی فقط از دستگاه‌های ثبت شده و باره اعتماد، یگانه دیگر از اشکال استوار کردن هویت دو عاملی است.

صحبت از گوشی‌های هوشمند شد، بسیاری از ما به شکیبیدن زیاد برای ورود به یک سایت امن به همان میزان کامپیوترهای شخصی و احتمالاً هم اغلب از تلفن‌های همراه کاربرد می‌کنیم. اگر شما هم از این قبیل افراد هستید، می‌توانید، پسوردهای خویش را بین رایانه شخصی و تلفن هوشمندی که کاربرد می‌کنید، همگام‌سازی (Sync) کنید. اغلب نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد از سرویس‌های ابری رمزنگاری شده برای همگام‌سازی بین دستگاه‌های گوناگون کاربرد می‌کنند.

علاوه بر به کارگیری پسوردهایتان در چندین دستگاه، شدنی است بخواهید لینک‌های خاصی را با کاربران سایر به اشتراک بگذارید. البته توصیه می‌شود که متمایز از این پیشه مگر در موارد زیاد خاصی، بپرهیزید. اما برای موارد خاص، باید بگوییم که همه‌ی نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد رایگان از قابلیت اشتراک‌گذاری امن پشتیبانی نمی‌کنند. ولی بعضی نرم‌ ادوات به شما امکان به‌اشتراک قراردادن یا لاگین را بدون قابلیت تماشا می‌دهند.


۵ نرم افزار رایگان مدیریت پسورد



نرم افزار رایگان مدیریت پسورد


۱. LastPass


LastPass، گرد از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد در تمام دنیاست. در حالی‌که بسیاری از ویژگی‌های LastPass را می‌توان در سایر نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد هم مشاهده کرد، اما این سرویس یا پیشگام این ویژگی‌ها بوده یا به‌طور قابل‌توجهی این قابلیت‌ها را ارتقا دیتا است. به‌عنوان مثال، بررسی امنیت LastPass، یک تجربه‌ی عالی است که کیفیت پسوردهای شما را آزمایش می‌کند و وانگهی تغییراتی را برای شفا آنها اعمال می‌کند.

LastPass عمدتا یک افزونه‌ی مرورگر است، هرچند که نرم‌ افزارهای جداگانه‌ای برای ویندوز، مک، اندروید و iOS دارد. در حالی‌که LastPass، یک نرم‌افزار مدیریت پسورد آنلاین است، ولی به‌صورت آفلاین هم کار می‌کند. وقتی یک بار از LastPass در دستگاه خویش کاربرد کنید، دیتابیس آن به دستگاه شما منتقل و در آنجا رمزگشایی (به جای سرویس ابری) می‌شود. فلذا شما می‌توانید بدون پیوست به اینترنت از راه مرورگر وب خود، نرم‌افزار نسخه‌ی مک یا در تلفن همراه خود، از LastPass به‌صورت آفلاین هم بهره‌گیری کنید. محبوبیت LastPass، به جز قابلیت‌هایی که بیان شد، تا کران زیادی به علت سهولت در استفاده، ویژگی‌های خوب برای کاربران نسخه‌ی رایگان و این درستی است که تقریبا  از تمام دستگاه‌های iOS، اندروید، ویندوزفون و حتی بلک‌بری هم پشتیبانی می‌کند. و همچین یکپارچگی عالی با همه‌ی مرورگرها و نرم‌افزارهای موبایل دارد.


۲. LogMeOnce


اولین چیزی که در مورد مجموعه ‌نرم‌ افزارهای LogmeOnce می‌دانیم این است که نام‌گذاری نرم‌ افزارهای آن تا حد زیادی گیج‌کننده است. نرم‌افزار LogmeOnce، یک نسخه‌ی پریمیوم (Premium) دارد که مجانی است. وانگهی نسخه‌های Ultimate و Professional هم دارد که هزینه‌ی اشتراک سالانه‌ی آنها ۱۲ و ۳۹ دلار است. با این حال، نسخه‌ی رایگان LogmeOnce، ویژگی‌های مختلفی را در برگزیدن کاربر قرار می‌دهد، ازجمله گزینه‌ی ورود به عکس (نوعی پناه دادن هویت چند منظوره). این نرم‌ اسباب در ضمن توانایی تعیین محل ذخیره‌سازی اطلاعات را هم دارد، می‌توانید مشخص کنید که اطلاعات شما در دستگاهی که متعلق به بهره‌گیری می‌کنید اندوخته شوند یا از طریق سرویس ابری همگام‌سازی شوند. احد از ویژگی‌های جالب نسخه‌ی موبایل، قابلیت LogmeOnce Mugshot است که عکس فردی که کوشش دارد وارد گوشی شما شود را ثبت می‌کند.


۳. Dashlane


نرم‌افزار Dashlane، نزدیک‌ترین رقیب LastPass است و مثل LastPass، یکی از بهترین نرم‌ افزارهای مدیریت پسورد محسوب می‌شود که شامل دست موزه پسوردساز، امنیت بالا، آسانی در استفاده و توانایی ذخیره‌ی یادداشت است. Dashlane، جز نرم‌ افزار ویندوز، افزونه‌های مرورگر و نسخه‌های موبایل هم دارد و مانند LastPass یک نسخه‌ی پولی دارد که دارای اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی نامحدود است. با هستی این، نسخه‌ی رایگانDashlane، همگی ویژگی‌های لازم را داراست.


۴. RoboForm


RoboForm ادعا می‌کند که بهترین نرم‌ افزار مدیریت پسورد جهان است و به‌نظر می‌رسد که این ادعا چندان هم غیرمنطقی نیست. RoboForm، بعد از به‌روزرسانی اخیر، میزان ذخیره‌ی اطلاعات در نسخه‌ی مجانی را نامحدود کرده است. نرم‌ اسباب RoboForm، همچنین دارای ورودی‌های کاربردی، ذخیره‌سازی امن یادداشت‌ها و حمایت از چند پلتفرم است. RoboForm در ضمن امکان همگام‌سازی در تمامی دستگاه‌ها، پشتیبان‌گیری ابری و توانایی دسترسی اضطراری را برای کاربر فراهم می‌کند.

نرم‌ انگیزه ها RoboForm، شدنی است نتواند ویژگی‌های نیرومند رقبای خویش مشابه Dashlane یا LastPass را در برگزیدن کاربران قرار بدهد، اما نرم‌ انگیزه ها مدیریت پسورد زیاد خوبی است و نسخه‌های مجانی آن برای موبایل، قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. افزار پسورد ساز RoboForm بسیار نیرومند است که به شما این امکان را می‌دهد که کاراکترهای مانند را حذف و مشخص کنید که از کدام‌یک از کاراکترهای ویژه برای ساخت پسورد پسندیده خویش سهم ببرید.

نرم‌افزار Roboform برای ویندوز، مک، iOS و اندروید در دسترس است و گزینه‌ای پسندیده برای هر کاربری است که می‌خواهد یک راه ساده و مطمئن برای همگام‌سازی پسوردها بین لپتاپ، کامپیوتر شخصی و سیستم عامل‌های موبایل داشته باشد.


۵. KeePass


شاید KeePass، بهترین نرم‌افزار مدیریت پسورد به لحاظ زیبایی و رابط کاربری نباشد، ولی از امنیت قوی، حمایت چندکاربره و افزونه‌های قابل دانلود برای سیستم عامل‌های گوناگون حمایت می‌کند. دست موزه پسوردساز KeePass، می‌تواند ورودی‌های پسندیده برای وبسایت‌های گوناگون را با الزامات خاصی بسازد و هر گزینه‌ای که ممکن است، پسورد را ضعیف کند به کاربر نشان بدهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

مقایسه تشک فنر منفصل با فنر متصل

تشک های فنر منفصل یا فنر های متمایز ( فنر پاکتی ) از جهت افزایش سلامتی و پیشگیری از درد منطقه کمر زیاد به شغل می آید . شیوه تولید فنر منفصل در تشک بطور چکیده اینگونه هست که فنرهای که از جنس استیل میباشد بطور جداگانه داخل پاکت است و تکان خوردن آن ربطی به بقیه فنر ها ندارد .

در صورتیکه در تشکهای معمولی فنر ها به یکدیگر وصل هستند و با تکان خوردن یک قست کل جای تشک تکان میخورد این اوضاع وقتی دوگانگی وزن دو تن اغلب میشود افزایش میابد و خواب را برای هر دو سو سخت میکند .

بنابراین در تشکهای فنر منفصل جایی که بر آمدگی بدن اغلب باشد مانند شانه ها و یا باسن در تشک اغلب فرو میرود و باعث میشود تن در حالت استاندارد قرار گیرد و به ستون فقرات خفقان وارد نشود.


تشک فنر متفصل


آشنایی با مفهوم تشک فنری متصل


تشک فنری متصل را می نا به عنوان گرد از کهن ترین گونه ها تشک های فنری معرفی کرد.به عبارتی سایر تشک فنری متصل احد از اولین های صنعت کالای خواب به آمار می رود.ساختمان تشک های فنری متصل به نوع ای است که در لایه مرکزی تشک یک گردآور فنر کربنی که به صورت شبکه ای به هم متصل هستند قرار گرفته است.ساختار شبکه ای بودن این گردآور فنر و پیمان دریافت آنها به صورتی که تمام سطح تشک را دربرگیرنده شوند مایه می شود تا انرژی وارد شده به یک نقطه از تشک در سراسر تشک توزیع شود.

تقسیم خپگی در تشک فنری متصل مایه شده الی این نوع  تشک زیاد نرم و سخیف باشد و نظرطرفداران تشک های نرم را به خویش جلب کند.در وسط این همه مطلوب بودن ، نرمی این تشک برای بیمارانی که از درد های منطقه کمر و ستون فقرا رنج می برند بسیار خوشایند نیست.اگر به چهره تیتر وار بخواهیم مزایا و معایب تشک های فنری متصل را ذکر نماییم به شرح پایین خواهد بود.



مزایای تشک فنری متصل


نرم بودن این تشک ها  احتمالاً بارز ترین حسن این نوع تشک باشد همچنین تشک های فنری متصل زیاد سخیف وزن هستند و همین فرمایش احتمالاً مایه کاهش بها در این محصولات شده است.


معایب تشک فنری متصل


مهم ترین و اصلی ترین ایراد تشک فنری متصل این موضوع است که در چهره ویرانی یگانه از فنر ها به علتی خاصیت شبکه ای بودن نظم تمامی فنر های دیگر نیز به هم می خورد.خیلی نرم بودن آن پسندیده بیمارانی که دشوار ستون فقرات و درد در این منطقه هستند نیست.



تشک فنر منفصل


آشنایی با تشک فنری منفصل 


تشک های فنری منفصل، جدیدترین تکنولوژی فنر در ساخت تشک به حساب می آیند. بر خلاف ساختار شبکه ای بودن تشک فنری متصل ،تشک فنری منفصل دارای ساختاری متشکل از یک مجموعه فنر متمایز از هم است.فنر های ساختار تشک فنری منفصل تمام سطح لایه مرکزی تشک را پوشش می دهند و چنانچه فشاری به آنها از سمت کاربر وارد شود به چهره مجزا خفقان را متحمل می شوند.همین ویژگی موجب میشود که تشک سایر هم زمان با گرفتن اختناق پاینن و بالا نشود و بیانی راحت تر خیلی نرم نباشد.


فواید تشک فنری منفصل 


  1. دانستن خواب آسان بدلیل توزیع شدن وزن تن روی تشک
  2. حفظ سلامتی و ناحیه ستون ففقرات در خواب
  3. خواب دو نفره شیرین تر و بدون لرزش تشک
  4. برپایی حالت آنتی استرس در تشک


معایب تشک فنری منفصل


شاید تنها عیب این تشک را گران بودن آن دانست.قیمت تشک فنری منفصل به مراتب گران تر از تشک فنری متصل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

نحوه راه‌اندازی وبسایت اینترنتی

آیا تا به حال به داشتن یک وبسایت اینترنتی اندیشه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که با راه‌اندازی یک وبسایت و حضور در اینترنت می‌توانید به‌راحتی در فضای آنلاین کسب درآمد کنید؟ اما چطور می‌توان یک وبسایت اینترنتی راه‌اندازی کرد؟ اولین قدم خرید هاست و پهنه است! با مفهوم هاست و حوزه آشنایی ندارید؟ هیچ مشکلی نیست ما در این مقاله تمام مفاهیم مرتبط با هاست و حوزه و راه‌اندازی وبسایت را برای شما روشنگری خواهیم داد.


چهار مرحله الی راه‌اندازی یک وبسایت




نحوه راه‌اندازی وبسایت اینترنتی


۱. برگزیدن و خرید دامنه


خرید پهنه نخستین قدم جهت راه‌اندازی وبسایت است. ولی دامنه چیست؟ دامنه (دومین، دامین) در واقع به معنای آدرس وبسایت در اینترنت است که پس از .www پیمان می‌گیرد، دامنه‌ها انواع مختلفی دارند مشابه ir/ .com/ .net. و … . گستره در درستی آدرس محل کسب‌وکار شما در اینترنت است و کسان با واردکردن نام دامنه‌ی وبسایت شما در اینترنت، توانا هستند به راحت‌ترین شکل ممکن به وبسایت شما دسترسی داشته باشند، بنابراین اولین قدم برای راه‌اندازی سایت، انتخاب آدرس وبسایت یا همان دامنه است، اما صبر کنید گزینش یک دامنه‌ی پسندیده خیلی هم آسان نیست، آدرس وبسایت شما تا کران زیاد زیادی معرف خدمات شماست و آدرس گستره پس از ثبت آن به هیچ عنوان قابل تغییر نیست، فلذا اگر تصمیم دارید یک گستره برای خود ثبت کنید، در مرحله‌ی نخست باید بررسی‌های فراوانی سپریدن بدهید و مناسب‌ترین نام گستره را برای خویش به ثبت برسانید، در پایین به‌صورت کم ویژگی‌های یک نام دامنه‌ی پسندیده را برای شما شرح می‌دهیم:


نام گستره باید کمتر از ۱۲ حرف و کوتاهی باشد؛

  • نام دامنه باید به‌راحتی در ذهن ماندگار شود؛
  • به هیچ عنوان از اعداد و کاراکتر در اسم پهنه بهره‌گیری نکنید؛
  • از واژه ها کلیدی کسب‌وکار خویش در اسم گستره استفاده کنید؛
  • از پسوندهای رایج ثبت حوزه کاربرد کنید؛
  • آدرس حوزه باید منحصربه‌فرد باشد؛
  • نام گستره باید پیوسته با زمینه‌ی کار و جنبش وبسایت باشد؛
  • نام دامنه باید تنها به یک شکل نوشته شود؛
  • در برگزیدن و ثبت پهنه هیچ‌گاه عجله نکنید.

اگر صاحب برند خاصی هستید یا اینکه به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید با یک اسم دامنه‌ی جدید فعالیت خود را در اینترنت ابتدا کنید، حتما پروا داشته باشید که از همان ابتدای کار، هم دامنه‌ی com. و هم دامنه‌ی ir. وبسایت خود را به ثبت برسانید، چراکه برخی مواقع اوقات رخ می‌دهد که فقط پسوند com. دامنه‌ی شما آزاد و قابل ثبت است ولی پسوند ir. اسم دامنه‌ی مورد عقیده شما، قبلا بدست شخص دیگری ثبت شده است، بعد حتما در اثناء برگزیدن نام گستره و ثبت حوزه پروا داشته باشید که پسوندهای com. و ir. دامنه‌ی شما، آزاد و قابل ثبت باشند و از همان ابتدای راه هر دو پسوند را برای خود به ثبت برسانید.


۲. برگزیدن و خرید هاست


خرید هاست مناسب، دومین و مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی یک وبسایت است. اما هاست چیست؟ هاست در واقع قسمتی از یک کامپیوترِ همیشه صریح به نام سرور است که این رایانه به‌صورت ۲۴ساعته به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل است، شما قادرید اطلاعات و محتوای وبسایت خویش را بر بستر هاست تو اینترنت آپلود کنید، اگر بخواهیم شما را با مفهوم هاست اغلب آشنا نماییم با بیان یک نمونه کاملا متوجه خواهید شد که هاست چیست، تصور کنید که شما یک معمار ساختمان هستید و تصمیم دارید بدست نرم اسباب اتوکد، یک نقشه‌ی ساختمانی طراحی کنید و سپس متعلق به خروجی بگیرید، در این نمونه شما توسط نرم‌افزار اتوکد یک نقشه‌ی ساختمانی طراحی می‌کنید و مهم‌ترین قسمت این است که شما این نرم‌افزار را بر روی یک کامپیوتر نصب کرده‌اید و با استفاده از منابع سخت‌افزاری رایانه توانسته‌اید بدست نرم‌افزار، نقشه‌ی ساختمانی باره نظر خویش را طراحی و سپس خروجی بگیرید، درون اینترنت هم برای راه‌اندازی و مدیریت وبسایت‌ها شما باید از نرم‌افزار هایی تحت عنوان سیستم مدیریت محتواها کمک بگیرید، هاست در واقع یک کامپیوتر دائم صریح تو اینترنت است که به شما این دستور را می‌دهد که سیستم مدیریت محتوای راه‌اندازی وبسایت را بر روی آن نصب کنید و سپس بدست سیستم مدیریت درونمایه وبسایت خود را راه‌اندازی کنید، هاست به راستی فضای آپلود اطلاعات و نرم‌افزار وبسایت است، اما صبر کنید! خرید یک هاست پسندیده به همین آسانی‌ها هم نیست. پیش از خرید هاست شما باید نیازهای وبسایت خود را ارزیابی کنید و مناسب‌ترین نوع هاست را برای تارنما خویش خریداری کنید.


۳. انتخاب سیستم مدیریت محتوای وبسایت


انتخاب سیستم مدیریت محتوای پسندیده سومین قدم برای راه‌اندازی یک وبسایت است. سیستم‌های مدیریت درونمایه نرم‌افزارهایی هستند که بعد از نصب آنها بر روی هاست و دامین، توسط کنترل پنل پارسی آنها قادر هستید به راحت‌ترین شکل شدنی در وبسایت خود منوها، مطالب، مجموعه‌ها، محصولات و تصاویر خود را پیمان بدهید. درحقیقت سیستم‌های مدیریت محتوا همان نرم‌افزارهای مدیریت و به‌روزرسانی وبسایت‌های اینترنتی هستند و گونه ها مختلفی دارند، مانند:

  • وردپرس؛
  • جوملا؛
  • دروپال؛
  • دیتالایف؛
  • پرستاشاپ (فروشگاه ساز)؛
  • اپن کارت (فروشگاه ساز)؛
  • توماتو کارت (فروشگاه ساز).

هرکدام از این سیستم‌های مدیریت درونمایه قابلیت‌های خاص خود را دارند اما به جرئت می‌توان گفت که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت محتواها در عالم است و در حال آماده میلیون‌ها وبسایت بزرگ در سراسر کشور و عالم بدست وردپرس مدیریت می‌شوند، وردپرس با هسته‌ی نیرومند و افزونه‌های گسترده‌ای که در برگزیدن دارد امکان راه‌اندازی انواع وبسایت‌های شخصی، خبری، شرکتی، فروشگاهی و … را برای شما فراهم می‌آورد. فلذا حتما توصیه‌ی ما به شما این است که سعی کنید یک هاست مناسب برای وردپرس خریداری کنید الی پس از نصب وردپرس بر روی هاست بتوانید بهترین بازخورد را از این سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی دریافت کنید.


۴. برگزیدن قالب یا پوسته‌ی وبسایت


آخرین قدم از راه‌اندازی وبسایت، انتخاب قالب یا همان پوسته برای وبسایت و آغاز محتواگذاری است. پس از نصب سیستم مدیریت محتوا بر روی وب سایت خود، هم الان نوبت آن واصله که بسته به سلیقه و کاربرد وبسایت‌تان، یک قالب یا پوسته‌ی گرافیکی زیبا بر روی سیستم مدیریت محتوای خویش نصب کنید و فرایند محتواگذاری بر روی وبسایت خویش را نخست کنید، پوسته یا قالب آن قسمتی از وب سایت شماست که مخاطبین آن را در اینترنت نگریستن می‌کنند و هرچقدر که قالب وبسایت شما زیباتر و پرسرعت‌تر باشد بی گمان تعداد مشتریان بیشتری نیز در اینترنت پیدا خواهید کرد، اگر سیستم مدیریت محتوای وبسایت خود را وردپرس انتخاب کرده باشید، وردپرس قالب‌های زیاد بسیار و متنوعی دارد که برخی از آنها تجاری هستند و بعضی دیگر رایگان، توصیه‌ی ما این است که از همان ابتدای گذرگاه یک قالب تجاری که فارسی‌سازی شده باشد و فونت مناسبی نیز داشته باشد برای وبسایت خویش تهیه کنید تا در ادامه‌ی راه توانا باشید با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد قالب‌های پیشرفته‌ی وردپرس، زیباترین وبسایت را برای خودتان راه‌اندازی کنید، وانگهی حتما کوشش کنید از قالب‌هایی بهره‌گیری کنید که توسط کلیک و درگ و بدون احتیاج به ادب کدنویسی به شما این امکان را می‌دهند تا خلاقانه‌ترین وبسایت‌ها را برای خود راه‌اندازی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

تشک بیمارستانی مناسب

تشک بیمارستانی ، که با اسم های تشک طبی یا درمانی نیز شناخته می شود، معمولا کمتر از 16 سانتیمتر ضخامت داشته و در دو شکل کلینیکی و خانگی برای آسایش و پشتیبانی از بیماران ارائه می گردد. بیشنهاد می شود ابتدا مقایسه تشک فنر متصل با فنر منفصل خوانده شود.

بصورت علمی، تشک بیمارستانی استاندارد را با دو معیار رفع فشار و آسایش مریض باره ارزیابی پیمان می دهند. ضد آب ، ضد الکتریسیته ساکن ، ضد لک، ضد باکتری بودن دیگر ویژگی هایی است که آسایش اکثریت را برای بیمار و مراقب او فراهم خواهد آورد. اینجا به شناسایی گونه ها مختلف تشک استاندارد بیمارستانی خواهیم پرداخت که امیدواریم در انتخاب تشک پسندیده برای خواننده مفید باشد.


تشک بیمارستانی مناسب


انواع مختلف تشک بیمارستانی


  • تشک بیمارستانی فنری : این تشک ها معمولا انتخاب های اقتصادی تری هستند. این تشک ها می توانند بسته به ترجیح شخصی، نرم یا سفت باشند. تشک فنری برای بیمارانی که چند ساعت در روز جنبش دارند و زمین مانع نشده اند ، مناسب است.

  • تشک فنری مانیلا : بیمارستانی بوده و بنا به طبیعت خویش معمولا با یک پوشش به اتفاق است. در اثناء تعبیه این گونه تشک ها دقت کنید که پوشش آن ها قابل شستشو ، ضد باکتری ، ضد الکتریسیته ساکن و ضد آب باشد.

  • تشک بیمارستانی فوم : این تشک ها در عین اکنون که قیمت مناسبی دارند، سخیف تر از تشک های فنری هستند. قابلیت تنفس آن ها به نکویی تشک های فنری نیست ، اما آن ها بخشی از ارتعاش های برآمده از حرکات را جذب می کنند. بسیاری از آن ها برای انتقال وزن کاربر طراحی شده اند و از زخم بستر و زخم های پوست ممانعت می کنند. این گونه از تشک بیمارستانی برای افرادی که وزن بالایی دارند پسندیده تر است و بسیاری از تولید کنندگان ، گونه ویژه ای از این تشک با اسم مایا مدیکال را برای افرادی که وزن بالایی دارند عرضه کرده اند.

  • تشک بیمارستانی بادی : این تشک ها برای بیمارانی که جنبش خیلی کمی دارند و از زخم بستر مشقت می برند مناسب است. آن ها از اختناق سرنوشت هایی که وزن زیادی دارند ناچیز می کنند. وانگهی رطوبت پوست را تفریق می دهند. اغلب این تشک ها برای نقاط خفقان که باعث ایجاد زخم بستر می شوند ناحیه بندی شده اند و خفگی را در این نقاط کاهش می دهند.

  • تشک های مواج سلولی : این تشک ها با فراهم آوردن مزایای تشک های بادی، در ضمن به گردش خون نیز کمک می کنند. سلول های هوایی که بطور متناوب متورم شده و فروکش می کنند به نرمی وزن شخص را منتقل می کنند و از خپگی مقاوم روی زخم های بستر ممانعت می کنند. این گونه از تشک بیمارستانی ، کمک می کند که ترشحات شش و دیگر مایعات بدن حرکت کنند و معمولا برای جلوگیری از غلتیدن بیمار از روی تشک دارای لبه های بیرونی در اطراف تشک هستند.


راهنمای خرید تشک بیمارستانی


  • قد و وزن مریض : بیشتر تشک ها در اندازه های مختلف ارائه می شوند. باید توجه داشته باشید که تشک بیمارستانی باید بلند تر از قد مریض باشد. برای افرادی که وزن فوقانی دارند تشک های مخصوص وزن بالا باید تهیه شود. این تشک ها معمولا به شکل فوم و مدل های پخش کننده وزن ارائه می شوند.

  • دفعات نیاز به پاکیزگی : در باره بیمارانی که مبتلا بی اختیاری هستند، تشک بیمارستانی با روکش ضد میکروبی برای مریض و برای مراقب او ضروری به عقیده می رسد. بسیاری از تشک های موجود در بازار دارای این خاصیت هستند. همچنین بهتر است به پیگیری تشک هایی باشید که ضد آب و ضد لکه هستند. نظافت این تشک ها بسیار آسان تر خواهد بود.

  • طول عمر تشک : احتمالاً شما به پیگیری تشک بیمارستانی برای یک مرض مزمن یا پیش رونده باشید، در این چهره شدنی است مدت طول عمر اغلب تشک برای شما مهم باشد و یا احتمالاً به سادگی به دنبال آسایش بیشتر برای دوران نقاهت بعد از مرض یا جراحت باشید. البته در این چهره با پروا به بودجه و هزینه ، اگر نیاز شما اختصار مدت است شاید بهتر است به تعقیب تشکی با دوام زیاد نباشید و تشکی با بها پائین تر را ترجیح بدهید.

  • میزان جنبش بیمار : آیا بیمار کمتر از 12 ساعت را در اریکه خواب می گذراند یا اغلب از 12 ساعت؟ هر قدر که مریض زمان بیشتری را در بستر بگذراند دربایستن اکثریت به مراقبت خواهد داشت. باید از پوست در مساوی مشکلاتی از قبیل زخم بستر و برش های پوست مراقبت شود. اگر بیمار مدت طولانی در بستر خود می ماند تشک بیمارستانی فنری گزینه مناسبی نخواهد بود. بهتر است به تعقیب تشکی باشید که وزن را بطور برابر توزیع می کند. این مسئله معمولا با منطقه بندی تشک و انتقال اختناق از منطقه هایی که وزن اکثریت روی آن قرار می گیرد حل می شود. تشک بادی و تشک مواج سلولی می تواند گزینه خوبی برای این افراد باشد. این تشک ها برای ممانعت از زخم بستر بسیار سودمند هستند.

  • میزان حرکت مریض در سررسید خواب :  برخی از تشک های بیمارستانی دارای نگهبان های پیرامونی هستند. این محافظ ها برای بازدارندگی از غلتیدن و افتادن بیمار از روی تشک، تعبیه شده اند. (برای بیمارانی که خطر بالاتری متوجه آن هاست حفاظ های ریلی تخت مریض خانه نیز توصیه می شود.)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

مزایا و معایب تشک مموری فوم

محصولی جدید که امروزه اثناء خرید تشک، بیش از قبل مورد پروا مردم پیمان می گیرد. اما از آن جایی که تشک مموری فوم از گونه ها تشک های فنری معمولی متفاوت است، بعید از چشمداشت نیست که خریداران در باره این که، تشک مموری فوم برای آن ها پسندیده است یا خیر و این که هنگام خرید به چه چیزهایی باید دقت کنند، سوال های زیادی داشته باشند.


تشک مموری فوم


تشک مموری فوم  با مزایا و معایب 


در این یادداشت در این تارنگار به مزایا و معایب تشک مموری فوم خواهیم پرداخت و با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های افرادی که از این نوع تشک ها استفاده کرده اند و در ضمن با استفاده از نظر کارشناسان، به مسائل مهمی که هنگام خرید تشک مموری فوم باید به آن دقت نمایش داد می پردازیم.


مموری فوم چیست؟


فوم هوشمند (مموری فوم) با ماده ای که دانسیته و چگالی آن بالا می باشد به اسم فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب متعلق به بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان تقسیم ای از مواد می باشند که رفتاری وسط دو ویژگی ویسکوز بودن و کشسان بودن از خویش اثر می دهند. این نوع فوم ها در پیامد به گرما تن و فشار وارد شده بازتاب پرتو دیتا و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خویش می گیرند. از این جهت به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود.


آیا شما باید یک تشک مموری فوم انتخاب کنید؟


خرید تشک امری کاملا شخصی است. ما تمامی در مورد این که چه گونه تشکی آسان و آسایش تقسیم است و چه میزان نرمی یا سفتی تشک مناسب است، نظرات متفاوتی داریم. این موضوع از وزن گرفته تا سن، وضعیت سلامتی و بسیاری موارد دیگر ارتباط دارد.  

از لحاظ میانگین کل، ملت به طور گزیده تر ای تشک مموری فوم را خوشنودی بخش تر از انواع تشک های فنری ارزیابی می کنند. اما با هستی این که آمارهای رضایت مصرف کنندگان به نفع تکنولوژی مموری فوم است ولی کماکان درصدی از کسان هستند که این نوع تشک ها را ترجیح نمی دهند. به علاوه همه تشک های مموری فوم به شکل آرمانی فرآوری نشده اند و کیفیت، فرمول ساخت و مشخصات محصولات برند های مختلف با هم متفاوت است.



پیشنهاد : اهمیت محافظ تشک

مزایای تشک مموری فوم


تشک مموری فوم، با داشتن محبوبیت خیلی زیاد، بازخورد خیلی خوبی از سوی خریداران اخذ کرده است. مهمترین مزایای آن بر راحتی و دوام بالا متمرکز است.


1. آزاد کردن نقاط فشار

یکی از مشخصات کلیدی که مموری فوم را از سایر مواد همانند پلی فوم رایج ، فنرها و فیبرها جدا می کند ، شکل واکنش پذیری مموری فوم در برابر تنگنا است. تشک مموری فوم به طور اخص برای جذب فشار طراحی شده است. این فرمایش به وسیله شکل پذیری به شکل جسم شخص و پخش وزن بر روی سطح رخداد می افتد.


2. محدود کردن انتقال حرکات

توانایی متمایز کردن حرکات می تواند برای افرادی که همراه با جفت خود در یک اریکه می خوابند مزیت مهمی باشد. در تشک های دیگری که این خاصیت را ندارند جنبش کردن یگانه از زوجین در سمتی از تشک باعث انتقال حرکت به سمت سایر تشک و ایجاد مزاحمت برای دیگری می شود. در تشک مموری فوم نیروی وارد شده بدست ماده فوم جذب می شود و اثر حرکتی به سمت دیگر تشک منتقل نمی شود.


3. حمایت از پشت و مفاصل

در همان اکنون که وزن بدن بطور برابر بر روی سطح تشک مموری فوم توزیع می شود ، این موضع از جهت گیری طبیعی تن شما نیز حمایت می کند. گونه ها سایر تشک های فنری سفت، با متمرکز کردن وزن تن در نقاط سنگین تر تن باعث می شوند که زانو ، لگن ، کمر و مهره های گردن شما نسبت به ستون فقرات کج شوند و خفقان اکثریت را تحمل کنند.


4. درازا عمر نکویی را برای تشک فراهم می کند

خرید تشک برای یک منزل خرج ای سنگین به بار می آورد و با توجه به هزینه آن ملت انتظار دارند که سال های طولانی متعلق به استفاده کنند و از خوابی خوب بر روی تشکی نو سهم ببرند.

با وجود این که تفاوت های قابل توجهی در انواع برندها هستی دارد ولی در مجموع تشک مموری فوم از طول عمر سودمند بهتری نسبت به تشک های فنری برخوردار است. این تشک ها کمتر شاهد شکم دادن و خم شدن در سال های ابتدایی به کارگیری آن ها هستند.

اغلب تولید کنندگان تشک مموری فوم می گویند تشک هایشان کمتر بیچارگی به چرخاندن دارند. نکته مهم دیگر این است که بیشتر برندهای شناخته شده برای تشک های مموری فوم خود گارانتی های 10 ساله ارائه می کنند. 


5. گزینه های بسیار برای انتخاب از بین برندهای مختلف و بها های متفاوت

اغلب فروشگاه ها کمینه یک مدل ، تشک مموری فوم دارند و بیشتر مواقع در هر فروشگاه می توانید چندین مدل از چندین برند مختلف را پیدا کنید و حتی اگر بصورت آنلاین از طریق اینترنت جستجو کنید به گزینه های خیلی بیشتری دسترسی خواهید داشت.


معایب احتمالی تشک مموری فوم


درصد کمی از خریداران که از تشک مموری فوم خویش آشکارکردن نارضایتی می کنند اغلب به معضلاتی در پیوستگی با گرم شدن ، بوی نامطبوع و یا دوام آن ها اشاره می کنند.


1. هنگام خوابیدن گرم می شوند

بسته به برند و مدل تشک مموری فوم نزدیک 5 تا 15 درصد از مصرف کنندگان از گرم شدن بسیار هنگام خوابیدن روی این تشک ها نسبت به تشک فنری آشکارکردن شکایت کرده اند. این سوژه بیشتر در مورد فوم های ژلی تماشا می شود و در فوم های طبیعی و گیاهی که کمپانی داتیس نیز از آن ها کاربرد می کند، پراکنده شدن سریع تر گرمای تن مشاهده می شود.


2. ممکن است کمی بو بدهند

مشکل بوهای نامطبوع در باره فوم های پلی اورتان نیز نگریستن می شود. این مشکل با افزودنی های طبیعی به فوم در اثناء تولید در کارخانه قابل حل است.


3. فوم های تولید شده با کیفیت پائین درازا عمر کمی دارند

کارشناسان کالای خواب داتیس به شما توصیه می کنند در هنگام خرید تشک خود فقط بر قیمت تمرکز نکنید. کیفیت پائین مواد بکار رفته در تولید تشک مموری فوم درازا عمر مفید آن را به شدت تفریق می دهد و در بازه زمانی طولانی تر خریدار این گونه تشک های ارزان بها متضرر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

اهمیت محافظ تشک

محافظ تشک، اگرچه ممکن است به اندازه یک پتوی راحتی که توسط طراحان طراحی شده است، پر زرق و برق نباشد و یا به اندازه یک بالش دکمه دار اخ داشتنی و ناز ، بست خواب شما را آراسته نسازد، اما ابزاری است که برای سال های طولانی به شما خدمت می کند و تاثیر تشک شما را در سطح بالایی نگه می دارد.


چرا نگهبان تشک یکتا از ابزارها جانبی بایسته برای اریکه خواب شماست؟


زندگی تمیز یعنی حصول اطمینان از پیرامون خوابی عاری از هرگونه کنه، غبار، آلرژی زا ها و دیگر عناصر نامطبوع. ولی چه چیزی زیر ملافه های شما در کمین نشسته است؟ خوشبختانه پاسخ کنه های غبار، لکه ها و کثیفی نیست. چیزی که باید آن جا باشد، یک محافظ تشک است، خریدی بایسته برای نگهداری از سرمایه ای که شما برای داشتن تشکی با کیفیت اتمام دیتا اید.


اهمیت محافظ تشک


5 علت قانع کننده برای استفاده از محافظ تشک


احتمالا شما بدون این که یک محافظ روی تشک شما را پوشانده و آن را در بر گرفته باشد، توانسته اید تا این نقطه از زندگیتان برسید. چه بسا حتی تاکنون درباره آن فکر هم نکرده باشید . اما این جستار باید تغییر کند. ما چند انگیزه کلیدی داریم که نشان می دهند چرا شما به یک نگهبان تشک بیچارگی دارید.


1 – آن را تمیز نگه می دارد.

شما واقعا نمی خواهید بدانید که چه چیزهای ناخوشایندی ممکن است در بستر شما باشد؟ استجابت مشخص است: سلول های پوست مرده، انواع مایعات بدن، و کنه های غبار و حشرات ریز دیگر که در بستر خواب رشد می کنند. با محافظ تشک ، شما از تشک خویش در برابر یکی و غبار، لکه و کثیفی های نامطبوع حفاظت کرده و به افزایش طول عمر تشک خود کمک خواهید کرد.


2 – دفاعیات شما را می چیند.

زمانی که لباس های شما کثیف می شوند آن ها را در ماشین پوشاک شویی می اندازید. ولی در باره یک تشک، پیشه به این سادگی نیست. تمیز کردن لکه ها همش پیشه ساده ای نیست و اغلب جای لکه های تغییر ناپذیر گاهی بوهای نامطبوع باقی می مانند. جارو کردن تشک پیشنهاد می شود ولی استفاده از یک محافظ تشک راه حل خیلی بهتری است و خیلی آسان تر می تاب آن را تمیز کرد.


3 – از وارانتی شما محافظت می کند.

بسیاری از شرکت ها، محدودیت هایی برای گارانتی های خویش پیمان می دهند. اغلب مواقع یک تشک کثیف و پر از لکه از شمول گارانتی کمپانی فرآوری کننده بیرون می شود. در این حالت به انگیزه وجود آیین نامه مربوط به بهداشت در صورتی که تشک شما مبتلا عیب و ایرادی شود شرکت گارانتی قادر به ارائه خدمات تعمیر برای تشک شما نخواهد بود. یک نگهبان تشک از سرمایه شما محافظت می کند.


4 – حشرات را دور می کند.

حشرات در پیرامون های آلوده و ناپاک رشد می کنند. آن ها در جستجوی غذای مورد علاقه خود، یعنی سلول های پوست مرده، در تشک ها لانه می کنند. یک تشک تمیز برنامه شام آن ها را ویران می کند. نگهبان تشک شما را از خطرات و آفت های برآمده از این موجودات مزاحم خلاص می کند.


5 – دوری از عوامل آلرژی زا.

افرادی که دچار به انواع آلرژی و یا آسم هستند از محیطی بدون مواد تحریک کننده بهره مند می شوند. مواد تحریک کننده اعم از یگانه و غبار ، یا موی حیوانات خانگی می توانند مایه بروز مشکلات آلرژی و آسم در کسان دچار به این مشکلات شوند. از یک نگهبان تشک استفاده کنید و با یک تشک تر و تمیز نفسی آسان بکشید.


اما چه گونه محافظ تشکی باید بخرید؟


کیتلین هاف ، پژوهشگر سلامت و ایمنی در سازمان ایمنی مصرف کننده می گوید : سایر روزهایی که محافظ تشک را فقط بر اساس سایز آن برگزیدن می کردند ماضی است. امروزه نگهبان های تشک در شکل های مختلف و با مواد و جنس های متفاوتی عرضه می شوند و گزینه های مختلفی را نسبت به بیچارگی شما ارائه می دهند.

یک نگهبان تشک معمولی از تشک فقط در برابر اصطکاک محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد. در حالی که یک محافظ بهتر می تواند از تشک شما در برابر حشرات تخت خواب ، لکه ها، آلودگی های احد و غبار و آلرژن ها محافظت کند. بسته به نیازی که دارید می توانید برند یا محصولی را برگزیدن کنید که بهترین گذرگاه حل ها را برای دشواری ها شما ارائه می دهند.


انواع نگهبان تشک


محافظ تشک لایه دوزی (جذبی) 

از پارچه تشک و نوعی از الیاف سیلیکونی جاسازی شده است که عرق بدن، آب، خون و یا هر مایع دیگری را که بر روی تشک ریخته شود، جذب کرده و مانع از نفوذ آن در تشک می شود. این مدل به راحتی قابل شستشو می باشد.


محافظ تشک ضدآب 

یا همان واترپروف نیز از پارچه تشک جاسازی می شود اما تفاوت آن با گونه لایه دوزی در این است که در این مدل الیاف سیلیکونی حذف گردیده و سطح زیرین پارچه با لایه ای از جنس لاتکس به اسم (TPU) پوشش داده شده است. این لایه بسیار نازک بوده و ضخامتی حدود 0.3 میلی متر دارد که به راحتی هوا را از میان خویش عبور می دهد و گیر از عرق کردن بدن می شود. در حالی که به هیچ عنوان مایعات متعلق به نمیتواند عبور کند و تشک شما همیشه تندرست و تمیز می ماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

۴ نکته مهم را در خرید آپارتمان

این مطلب صرفا برای خریداران آپارتمان نوبنیاد نیست، وقتی عمیق تر به موضوع بیاندیشیم که ساختمان یک سرمایه ملی است، حاصل تفکر ، خلاقیت ، موعد و سرمایه است معتقد می شویم که همگی با هم به موضوع اندیشه کنیم که چگونه می توانیم با تغییر رفتار برگزیدن آپارتمان خوب به حفظ بهتر این سرمایه ملی کمک کنیم.


۴ نکته مهم را در خرید آپارتمان


گام اول: اهمیت سخیف زندگی در گزینش آپارتمان


اولین موضوع مهم در گزینش یک آپارتمان این است که سرنوشت شب و روز یا به عبارت دیگر تقدیر خصوصی و سرنوشت عمومی یک آپارتمان از هم جدا باشند به عبارت ساده تر اینکه بخشهایی از آپارتمان که در موعد خواب از آنها کاربرد می کنید “مثل اطاق خوابها و سرویسهای بهداشتی” با فضاهایی که در طول روز از آنها استفاده می شود تداخل نداشته باشد . تودگانه تر اینست که برای اینکه از اطاق خواب به گرمابه بروم نیازی نباشد که از سالن پذیرائی یا آشپزخانه و یا حتی نشیمن عبور کنم. بدیهی است که اتاق خوابها در درازا شب بهره‌گیری میشوند و نیازی نیست که روشنایی زیادی داشته باشند ولیکن نشیمن و آشپزخانه که بیشتر درازا روز از آنها بهره‌گیری میشود بهتر است که در محل پر نورتر ساختمان واقع شده باشند بصورت خلاصه اینکه قسمت شب آپارتمان در ضلع شمالی و تقدیر روز آپارتمان در ضلع جنوبی آپارتمان واقع شده باشد و ضمنا اینکه اطاق خوابها بهم کم و بیش باشند و سرویس بهداشتی میهمان در تقدیر خصوصی آپارتمان واقع نشده باشد و طباخ خانه ضمن بستگی با قسمت خصوصی آپارتمان در تقدیر روز آپارتمان واقع شده باشد.

ورودی آپارتمان حائز اهمیت است و اصولا نخستین تصادف هر کسی در یک واحد مسکونی در ورودی آپارتمان است و این فضا باید بتواند تسکین اولیه و رفع تنش محیط خارج از آپارتمان را برپایی نماید لذا یک کمد یا رختکن و یک آینه شفاف و بزرگ و محلی برای گذاشتن کیف و کفش وچتراز ضروریات حیات امروزی بنظر میرسد.

اصولا خانواده های ایرانی در طبخ غذاهای خوش رنگ و بو مهارت دارند اما همین بوی خوش در زمانیکه مدعوین در سالن چشم براه میزبانشان هستند خوشایند نیست بهتر است در سررسید خرید آپارتمان به بسته یا مفتوح بودن آشپزخانه توجه اخص ای مبذول داشت و حتی اگر به هر صورت طباخ خانه اوپن را ترجیح میدهیم به تهویه هوای آشپزخانه و بسته بودن تقدیر ریخت و پاش آن (قسمت کثیف آشپزخانه) و جلوه ویژه تقدیر زیبای طباخ خانه (قسمت تمیز آشپزخانه) توجه داشته باشیم. داشتن یک انباری حتی خیلی حقیر در کناره طباخ خانه امتیاز بزرگی محسوب میگردد.


گام دوم: مساحت فضاهای باره نیاز در یک آپارتمان ایده آل


هر خانواده برای مساحت آپارتمان مورد دربایستن خویش دلایل خاصی دارد و اصولا برای این قصد که اغلب یک فرمایش احساسی و سلیقه ای است ، هیچگاه نمیتوانیم الگوی مصرفی تعیین کنیم ولیکن ابعاد قسمتهای مختلف آپارتمان مورد احتیاج یا بهتر بگویم کمینه ابعاد باره احتیاج را میتوانیم رسیدگی نماییم و البته جمع مساحت این بخشها میتواند به برگزیدن بهتر متراژ آپارتمان باره تقاضای خانواده کمک شایانی نماید .

 نخست از “ورودی آپارتمان” شروع میکنیم که بعد از مفتوح شدن درب آپارتمان اولین برخورد با فضاهای جدید را ایجاد می نماید این فضا برای آپارتمانهای کوچک حدودا (۱۲۰تا ۱۴۰) × (۱۴۰ الی ۱۸۰) سانتیمتر است یعنی  نزدیک  مساحتی بین ۷/۱ متر چهارگوش الی ۵/۲ متر مربع و برای آپارتمانهای میانه حدودا (۱۲۰تا ۱۴۰) × (۲۱۰ لغایت ۲۷۰) سانتیمتر است یعنی کم و بیش مساحتی بین ۵/۲ متر مربع الی ۷/۳ متر مربع و برای آپارتمانهای بزرگ حدودا (۱۷۰تا ۲۱۰) × (۲۱۰ لغایت ۲۷۰) سانتیمتر است یعنی کم و بیش مساحتی بین ۵/۳ متر مربع الی ۷/۵ متر چهارگوش مطابق بررسی شماتیک زیر ولیکن پروا داشته باشید که ملاک ارزش ، ابعاد است و نه مساحت .

دوم”آشپزخانه” که باید امکان استجابت و نصب لوازم باره احتیاج خانواده از قبیل اجاق غذا پزی ، سینک ظرفشوئی ، هود ، فر ، یخچال ، ماشین لباسشوئی ، ماشین ظرفشوئی و … را داشته باشد. اگر در دو طرف آشپزخانه کابینت هستی دارد فاصله بین دو کابینت باید دست کم ۱۲۰ سانتیمتر باشد و ضمنا ظرفیت لوازم مصرفی و روزمره خانه را نیز داشته باشد وجود یک انباری مواد مصرفی و میز آشپزخانه امتیاز بزرگی بشمار می آید.

سوم”سالن پذیرائی و غذاخوری و نشیمن” است .

برای “سالن پذیرایی” بر بنیاد سلیقه و مهارت در چیدمان آن و تعداد میهمانان معمول باید فضا را محاسبه نمود. برای بدست آوردن ابعاد مورد احتیاج این تقسیم از آپارتمان ، برای محاسبه فضای باره احتیاج ، هر مبل تک نفره را ۷۰ لغایت ۸۰ سانتیمتر چهارگوش و مبل چند نفره را به شمار نفرات آن در همین ابعاد ضرب نمائیم مثلا برای کاناپه سه نفره درازا ۲۱۰ لغایت ۲۴۰ سانتیمتر را در عقیده میگیریم و در نهایت فضای یک میز را هم در میان مبلمان به مجموع فضای بدست آمده اضافه می نماییم.

برای “سالن غذاخوری” عرض میز را ۱۱۰ سانتیمتر و طول آنرا بر بنیاد هر تن ۶۰ سانتیمتر محاسبه مینمائیم مثلا برای یک میز ۸ نفره ابعاد ۱۱۰×۱۸۰ سانتیمتر را در نظر میگیریم و به درازا و عرض آن یک متر جهت پیمان دادن صندلیها اضافه میکنیم یعنی یک فضای ۲۱۰×۲۸۰ سانتیمتری برای این هدف فضایی مناسب به احصاییه می آید و برای “نشیمن” نیز مطابق همین ابعاد عمل میکنیم فقط یک فاصله کمینه سه متری از محل پیمان اخذ تلویزیون لغایت محل نشستن را مد نظر قرار دهید.

چهارم”اتاق خوابها” که به واسطه پیمان گرفتن اریکه خواب دونفره یا تک نفره و بقیه ملحقات چیدمان سخت تری دارند. توجه بفرمائید که بهتراست امکان پیمان اخذ اریکه خواب را هم در عرض و هم در طول اطاق خواب بررسی فرمائید و برای عبور کردن از بین ابزارها سرویس خواب حداقل یک گذرگاه عبور ۶۰ ساتنتیمتری را در نظر بگیرید مطابق بررسی شماتیک زیر یعنی اینکه برای یک اتاق با بست دو نفره کمینه ابعاد ۳۴۰×۳۵۰ سانتیمتر کافی است . مفتوح هم پروا داشته باشید که ابعاد مهم هستند و مساحت اتاق در درجه دوم پیمان دارد .

پنجم”سرویـسهای بهداشتی” هم همـانطور که باید ابعاد مناسب و راحتی داشته باشند باید زیبا و قابل استفـاده نیز باشـند و بهترین و سـاده ترین تست در باره مناسب بودن ابعاد آن اینست که وقتی درب را باز میکنیم به هیچیک از سرویسهای بهداشتی تصادف نکند و وقتیکه در تو گرمابه و یا آبخانه هستیم بدون هیچ مشکلی درب را باز نماییم و بیرون شویم.


گام سوم: نسبت مشاعات ساختمان به مساحت همه آپارتمانها


به طور کلی هرچه نسبت مساحت مشاعات ساختمان به مساحت سودمند کل آپارتمانها اغلب باشد بی گمان در آن ساختمان امکانات بیشتری پیشبینی شده است و آسایش اکثریت را برای ساکنین به ارمغان خواهد داشت. فضاهایی مثل لابی ورودی و استخر و سونا و سالن ورزشی و سالن اجتماعات و سالن انتظار و پارکینگ اضافی و انباری که با خرج سازنده ساخته میشوند مستقیما در بها پایانی آپارتمان تاثیر بسزائی دارند.

در یک ساختمان خوب نسبت مساحت مشاعات حدودا برابر ۴۰% مساحت همه مساحت مفید آپارتمانها است اما هر چه این نسبت بیشتر باشد پرتو مرغوبیت ساختمان و آسایش بیشتر برای ساکنین است و طبیعتا خریداران باید مبلغ اکثریت برای هر مترمربع مساحت آپارتمان خود پرداخت نمایند.

مثلا ساختمانی را در نظر بگیرید با ۱۵ یکتا مسکونی و ۲۰۰۰ مترمربع مساحت بنای مفید و ۸۰۰ مترمربع مساحت مشاعات از قبیل لابی و پارکینگ ، این ساختمان از لحاظ نسبت مسکونی مفید و مشاعات میتواند ساختمان احسان باشد ولیکن با مشاعات کمتر از ۸۰۰ متر مربع یا همان ۴۰% سایر در این گروه جای ندارد و بدیهی است ساختمانی با ۱۵ یکتا مسکونی و ۲۰۰۰ مترمربع مساحت بنای سودمند و ۱۶۰۰ مترمربع مساحت مشاعات (نسبت مشاعات به مفید ۸۰%) مرغوبتر و طبیعتا گرانتر است و بعلاوه اینکه هرچه شما بهره اکثریت از مشاعات داشته باشید ، سهم اکثریت ازکل زمین ملک باره نظر را هم دارید .


گام چهارم: کیفیت ساختمان


کیفیت ساختمان را به هشت تقسیم بخش میکنیم:


  • کارهای زیر بنایی مشابه فونداسیون و اسکلت ساختمان
  • نازک کاری ساختمان
  • تاسیسات مکانیکی ذیل بنایی ساختمان مشابه لوله کشی و سیم کشی الکتریکی
  • سیستم های گرمایشی و برودتی ساختمان
  • سیستم های الکتریکی هوشمند
  • درب و پنجره
  • دکوراسیون داخلی
  • تجهیزات ساختمان
  • کارهای ذیل بنایی مشابه فونداسیون و اسکلت ساختمان

فونداسیون و اسکلت ساختمان از مواردی هستند که بعد از نازک کاری پوشیده میشوند و خریداران در این باره میتوانند از متخصصین ساختمان نظر بخواهند ولیکن گزارش ها نتایج آزمایشگاهی تست بتن برای ساختمانهای اسکلت بتنی و آزمایش جوشکاری برای ساختمانهای اسکلت فلزی از اهمیت بسزایی برخوردار است .


۱-نازک کاری ساختمان و دکوراسیون ساختمان

نازک کاری در کلام حرفه ای همان دیوارچینی و کارهای پس متعلق به مثل کاشیکاری و گچکاری و سنگکاری است . دیوارچینی از دید خریدار بی اهمیت جلوه میکند و بیشتر به مواردی همچون کاشیکاری، مدل و رنگ آن و سنگکاری و گونه و رنگ آن میپردازند ولیکن توجه داشته باشید که اهمیت حصار چینی اغلب از سایر موارد یادشده است. حتما تا بحال در آپارتمانی زندگی کرده اید که بوی ناخوشایند گرمابه و دستشویی را حتی با دربهای بسته از چند متری پرماسیدن میکرده اید و صدای گفتگوی بچه ها و آپارتمان مجاور حتی با دربهای بسته در سالن نشیمن هم قابل شنوائی است دلیل این امر نبستن بالای درب در قسمت بالای سقف دروغین است که غیر قابل روئیت است و دوم اینکه از بلوکهای توان مرغوب که عایق صدا نیستند استفاده شده است و یا اینکه حصار از ضخامت کافی برخوردار نیست. بعد بطور چکیده این نکات کلیدی را بخاطر بسپارید ۱- به کارگیری بلوکهای عایق گرما و صدا ( بلوکهای سبک اصطلاحا سیپورکس و مثل آن) ۲- ضخامت ۲۰ سانتیمتر برای دیوارهای بیگانه و دیوار همسایه مجاور و ۱۰ سانتیمتر برای بی گمان فاصل اتاقها ۳- استفاده از عایق رطوبتی مرغوب در سرویسهای بهداشتی ۴- استفاده از عایق صوتی در کف آپارتمان به ویژه سالن پذیرائی ۵- بسته بودن کامل دیوارچینی در رأس سقف کاذب ۶- عایق کاری کامل بام با عایق رطوبتی و حرارتی و در صورتیکه تردد روی بام متصور است عایق صوتی هم در عقیده گرفته شود.


۲- تاسیسات مکانیکی و الکتریکی زیر بنایی ساختمان مشابه لوله کشی و سیم کشی برق

کیفیت لوله های آبرسانی برای آب مصرفی سرد و گرم و سیستم های برودتی و حرارتی خیلی متفاوتند و بر پای بست، نسبت کیفیت و بها به لوله های فلزی گالوانیزه که رایج ترین و ارزانترین است الی لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن و لوله های پنج لایه و لوله های مسی که گرانترین و بهترین است طبقه بندی میشوند و از لحاظ لوله های فاضلاب توجه داشته باشید لوله های چدنی کیفیت نکوداشتن دارند اما لوله های پلیکا از گونه چسبی یا پوش فیت در موعد عبور فاضلاب سروصدای زیادی دارند و این دشوار در لوله های PVC از گونه چند لایه برطرف گردیده است اما تولید داخلی ندارد.

برای سیم کشی تاسیسات الکتریکی باید از سیمهای استاندارد بهره‌گیری شود و سیم کشی برق اضطراری یک امتیاز بزرگ محسوب میگردد.ضمنا میتوانید تابلوی فیوزها را با دقت نگاه کنید هر چه تعداد فیوزها اغلب باشد نشاندهنده اینست که سیستم برق کشی در قسمتهای مختلف آپارتمان اغلب تفکیک گردیده است و از کیفیت بهتری برخوردار است.


۳-سیستم های حرارتی و برودتی ساختمان

در ساختمانهایی که تعداد واحدهای آپارتمانی مختصر است یا اینکه متراژکل بنا کم باشد(حدود ده یکتا یا کمتر از ۱۰۰۰ مترمربع) مقرون بصرفه تر است که از سیستمهای خنک کننده مجزا و برای گرمایش از پکیج دیواری یا زمینی مجزا و رادیاتور کاربرد شود و در ساختمانهای بزرگتر و با تعداد اغلب بخردانه تر است از سیستمهای سرمایشی مرکزی (چیلر) و برای گرمایش از دیگ چدنی یا فولادی و فن کویل سقفی یا زمینی که آبگرم مصرفی کل ساختمان را نیز تامین مینماید بهره‌گیری گردد .


۴-سیستم های الکتریکی هوشمند

امروزه در ساختمانهایی که از کیفیت ساخت مطلوبتری برخوردارند از سیستم های برقی هوشمند کاربرد میگردد و این سیستم ها زیاد متنوع هستند و دو مثال زیاد رایج آنها بر این پایه اند IEBوX۱۰ که بعدها  نزدیک  نوشتار جداگانه تشرحی جهت استفاده کارشناسان و علاقه مندان ارجمند ارائه خواهد شد. بطور کلی این فرمایش مایه صرفه جوئی در مصرف برق و آسودگی و آرامش بیشتر نیز میشود و حتی شما میتوانید از خارج از منزل روشنائی و ابزارها برقی آپارتمانتان را صریح و یا خاموش کنید.


۵-درب و پنجره

بهترین گونه دربها آنهایی هستند که بر اساس ابعاد درخواستی ساخته میشوند و در ساخت آنها و چهارچوب متعلقه کاملا از چوب بهره‌گیری شده است و بها آنها نیز بر پای بست، نوع چوب کاربرد شده زیاد متفاوت است مثلا چوب بلوط بسیار مقاوم و گران بها است و رگه های بسیار متفاوت از بزرگ لغایت کوچک با رنگهای صریح و تیره جلوه خیره کننده ای دارد و چوب راش رگه های ریز و نقطه های مشکی رنگ دارد و از لحاظ قیمتی در ردیف میانه قراردارد و چوب کاج که اصطلاحا چوب روسی نامیده میشود و بستگی به برش چوب حائز رگه های درشت یا طاقت معلوم میباشد و از لحاظ بها هم در رده سوم قراردارد و ضمنا موریانه این چوب را همنشین ندارد لذا برای کاربرد در مناطق پر مخاطره از لحاظ موریانه همانند شمال کشور زیاد مناسب است.

توجه فرمائید برای تشخیص نوع چوب به خبره مربوطه مراجعه فرمائید چون خیلی دیده شده است که چوبهای توان مرغوب را با نقاشی پلیستر مانند چوبهای دیگر تزئین کرده اند.

پنجره ها خیلی متنوع هستند و از لحاظ کیفیت نیز خیلی متفاوت و روشنگری کامل آن نوشتار مجزائی را نیازمند است که بعدها  نزدیک  ارائه خواهد گردید تنها این جستار را در عقیده داشته باشید که بهترین آنها از لحاظ کیفیت ، پروفیل آلومینیوم ترمال بریک با شیشه دوجدارهکه کمینه یکی از جدارهای آن شیشه شش میلیمتری باشد و در گام دوم پنجره های UPVC با شیشه دوجداره قراردارند ولیکن پروا داشته باشید که از لحاظ کیفیت گونه های متفاوتی وجود دارد و امکان تغییر رنگ آنها با توجه به تابش آفتاب گمان کردن دارد ولی به هر حال درزبندی آنها در درجه آغاز اهمیت قراردارد و برای آزمایش آن میتوان یک اسکناس را از طول ته نشست پنجره قراردهید و پنجره را ببندید نگریستن میفرمائید که سخت میتوانید اسکناس را خارج بکشید و امکان پاره شدن اسکناس بسیار است.


۶-دکوراسیون داخلی

در باره دکوراسیون درونی آپارتمان و ابزارها مورد بهره‌گیری شده سخن بسیار است ولیکن در سررسید خرید آپارتمان به بیان این نکته اکتفاء مینمایم که در طراحی دکوراسیون داخلی که امری سلیقه ای است حتما اول از کل به استعمال و پس به شکل موضوع مورد نظر و همخوانی از لحاظ شکل و جنس و رنگ با سایر ابزارها منزل پروا بفرمائید. ضمنا به این سوژه هم گوشه نظری داشته باشید که همیشه تغییر همه یا بخشی از کارهای تزئینی و دکوراتیو به سادگی و بدون تغییرات وسیعتر امکان پذیر نیستند.


۷-تجهیزات ساختمان

منظور از تجهیزات آپارتمان آنهایی هستند که براحتی بشود آنها را عوض کرد و تغییر آنها براحتی مقدور باشد مثل فرش کف اععم از سنگ و سرامیک وپارکت و موکت و یا کابینت طباخ خانه با هود و سینک واجاق و یخچال و سرویسهای بهداشتی و دستگیره دربها و چراغهای روشنائی و … درست است که این اقلام در نما خیلی مهم هستند ولی از لحاظ مادی رقم زیاد کوچکی را (حدود۱۰%) در مجموع یک آپارتمان برپایی میدهند و حتی اگر قابل بردباری باشند چند سنه پس از به کارگیری آپارتمان شاید ترجیح بدهید آنها را عوض کنید لذا در انتخاب آپارتمان ساز و برگ بهره‌گیری شده را نباید ملاک انتخاب پیمان عدل هر چند که این دسته بسیار خوش منظر و ابله زننده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

قیمت خانه در تاجیکستان

بازار مسکن در تاجیکستان متاثر از عوامل متعددی بوده و این مملکت همچنان یکتا از فقیرترین کشورهای جهان در مقوله مسکن پسندیده محسوب می‌شود. کشور تاجیکستان، گرد از مهمترین کشورهایی است که در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار دارد. این کشور آسیای میانه، به خصوص از سال 1999 میلادی تاکنون از تهیدستی- نداری مسکن رنج می‌برد و ملت و دولت این کشور به تعقیب تامین مسکن مناسب و با کیفیت هستند. تاجیکستان، در ضمن گرد از فقیرترین کشورهای جهان پس از فروپاشی همبستگی جماهیر شوروی محسوب می‌شود به طوری که بیش از 50 درصد جمعیت این مملکت پایین خط فقر با درآمدی کمتر از 2 دلار در روز حیات می‌کنند.


قیمت خانه در تاجیکستان


وضعیت کلی بازار مسکن تاجیکستان


یکی از دشواری ها پرشمار این کشور، محدودیت منابع مالی است ضمن اینکه سالیان سنه منازعه با جنگ درونی و تنزل اقتصادی، سبب تضعیف بیشتر شرایط اقتصادی و افت استانداردهای حیات در تاجیکستان شده است.

در نتیجه، با کاهش استانداردهای حیات و کمبود منابع مالی در دسته خصوصی و همینگونه بودجه‌های ناکافی دولتی سبب تهیدستی- نداری مسکن در این کشور اخیر استقلال یافته شده است.

کمبود بودجه‌های دولتی مایه شده لغایت دولت نتواند خدمات کافی را به خصوص در دسته مسکن ارائه کند ضمن اینکه بخش خصوصی نیز بودجه و سرمایه کافی برای تامین مسکن در برگزیدن نداشته باشد. در حال حاضر، این مملکت بر اساس آخرین برآوردهایی که در سال 2013 میلادی منتشر شده، دارای 1.23 میلیون واحد مسکن است.

کمبود مسکن در تاجیکستان به حدی جدی است که به ازای هر 1000 نفر 110 یکتا مسکونی در دسترس است که این نرخ پایین‌ترین حد ممکن در بین کشورهای اروپایی و آسیای متوسط محسوب می‌شود.


ارزان‌ترین بازار مسکن در آسیای میانه


بازار مسکن در تاجیکستان، ارزان‌ترین بازار مسکن آسیای متوسط و اروپای شرقی است. بها منزل در تاجیکستان و بها یک متر چهارگوش مسکن در کشورهای همسایه تاجیکستان نه تنها بالاتر است بلکه روند افزایشی در پیش دارد. به عنوان مثال، قیمت یک متر چهارگوش مسکن در ازبکستان از 533 دلار الی 800 دلار متغیر است.

در قرقیزستان نیز بها مسکن از 650 لغایت 800 دلار و در قزاقستان از 1000 لغایت 1200 دلار نوسان دارد. این درحالیست که بها مسکن در تاجیکستان طی سال‌های اخیر نه فقط رشد نکرده، بلکه روند کاهشی نیز داشته است. بها یک متر مربع آپارتمان در تاجیکستان که لغایت چند سنه قبل بین 550 الی 800 دلار بود، الان چیزی حدود 350 الی 800 دلار است که این قیمت‌ها عمدتا متاثر از نوسانات قیمت سیمان و دیگر ساختمایه ها تعیین می‌شود.


چالش‌های مسکن در تاجیکستان


جمهوری تاجیکستان، کشوری کوهستانی است که دشواری ها ویژه خود را به جهت اسکان شهری و روستایی، شکل دهی ساختار پیرامون حیات و همینطور ساخت و ساز واحدهای مسکونی داراست.

حدود 50 درصد از خانه‌های موجود در تاجیکستان در خلال سال‌های 1960 لغایت 1970 میلادی احداث شده‌اند که این خانه‌ها اکنون به شدت فرسوده شده و دربایستن به بازسازی بنیادی دارند.

حل این کاستی ها زیاد سخت است ضمن اینکه بلاخیز بودن این کشور، تقسیم زیادی از زمین‌های موجود را غیرقابل استفاده کرده است. به همین علت این کشور با کمبود زمین کافی برای ساخت و ساز روبرو است. در تاجیکستان فقط 62.6 میلیون متر مربع زمین جهت احداث ملک موجود است در حالی که احتیاج سرانه به زمین برای ساخت مسکن در این کشور 8.5 میلیون متر مربع است.

این درحالیست که به ازای هر 1000 نفر جمعیت این کشور تنها 110.7 یکتا مسکونی وجود دارد که این شمردن شدت کمبود مسکن را در تاجیکستان به نکوداشتن پرتو می‌دهد. در ضمن باید به آمار فوق این را هم اضافه کرد که میانگین فضای مورد نیاز برای هر تن 18 متر چهارگوش است و به طور میانگین در هر یکتا آپارتمانی 7 نفر حیات می‌کنند و این امر شاهد نوسان بها مسکن در تاجیکستان است.

آن نوع که به نظر می‌رسد، بازار مسکن تاجیکستان جوابگوی ارائه استانداردهای حداقلی حیات برای ملت این مملکت نیست و دولت نیز در تامین مسکن اجتماعی زیاد ناکارآمد بوده است. ازسوی دیگر، بها زیاد بالای مسکن در مقایسه با درآمد ذیل ملت وضعیت بدمسکنی را در این کشور تعمیق کرده است.


مسکن اجتماعی ناکافی و ناکارآمد در کشور تاجیکستان


مسکن اجتماعی ناکافی و ناکارآمد نیز یگانه سایر از پیامدهای بازار اسقاطی مسکن در تاجیکستان است. در دوره شوروی سابق، دولت در آن موعد برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه مسکن تامین می‌کرد با این تفاوت که مالکیت این خانه‌ها کماکان در گزین کردن دولت بود و ساکنین این خانه‌ها توانا به فروش آن نبودند.

دولت شوروی سابق وانگهی رئیس تامین خدمات شهری ارزان‌تر و هرگونه تعمیرات و بازسازی رایگان خانه‌های اقشار آسیب‌پذیر بود. اما با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دولت تاجیکستان این خدمات را متوقف کرد و کشور مقارن وارد جنگ درونی شد. فقط کاری که دولت کرد این بود که در سنه 2008 میلادی لغایت حدی سخت مسکن را در دستور پیشه پیمان دهد.

هم‌اکنون، برنامه‌های مسکن اجتماعی موجود در تاجیکستان، با آنچه که در دولت شوروی پیشین ارائه می‌شد زیاد متفاوت است و دولت کنونی مسکن اجتماعی را با هدف کرایه تامین نمی‌کند بلکه این گونه مسکن با منظور فروش با قیمتی پایین‌تر از بازار ارائه می‌شود.

شرکت khukumat نیز به تازگی ساخت مسکن اجتماعی را در دوشنبه پیش درآمد کرده و در سنه 2012 میلادی نیز شهرداری این شهر شرکتی را به منظور احداث خانه‌های ارزان راه‌اندازی کرد که این خانه‌ها در زمین‌های اعطایی ازسوی دولت احداث می‌شوند.

این خانه‌ها با قیمت پایه هر متر چهارگوش 500 الی 600 دلار ارائه می شوند. بها ملک به طور کلی در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان کران فاصل سال‌های 2014 لغایت 2015 افت محسوسی داشته به طوری که قیمت یک آپارتمان دو خوابه در سنه 2014 میلادی 40 هزار دلار بوده درحالیکه در سنه 2015 به 35هزار دلار تفریق یافته است.


تسهیلات و برنامه‌های حمایتی دولت برای مسکن


بسیاری از خانواده‌های تاجیک در شرایط دشوار اقتصادی به سر می‌برند، زیرا عملا به منابع تامین مالی و وام مناسب دسترسی ندارند.

همکاری میانی بنیاد خیریه Habitat تاجیکستان و موسسات تامین مالی خرد، باعث شده الی حدی این خلا پر شده و وام‌های محدودی برای خرید مسکن توسط اقشار آسیب‌پذیر تامین شود. این وام‌ها اغلب به زنان بدون قیم اعطا می‌شود و سازندگان و معماران خیر و داوطلب نیز در پیشبرد این اهداف کمک می‌کنند.

همچنین، به تازگی بانک آلمانی «کردیت آنستالت»، وامی به ارزش 7 میلیون یورو برای تامین مسکن در مناطق روستایی تاجیکستان گزین کردن دیتا است.

این قرارداد همکاری در جهت پیشبرد پروژه توسعه سیستم تامین اعتبارات شعور تاجیکستان امضا شد که در آن موسسات اعتباری اروند و ایمون اینترنشنال، FMFB تاجیکستان و Eskhata بانک حضور دارند.


منبع : numbeo.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

ویژگی های پتوی خواب

توی خوب کیفیاتی از قبیل نرمی ، طراوت و راحتی و ویژگی های زیاد دیگری دارد که شدنی است شما حتی به آن ها فکر هم نکرده باشید. ملحفه های شما برای پوست شما تماسی نرم و روتختی شما برای اطاق خوابتان دکوری قشنگ فراهم می کند. برای بیشتر ملت پتو یعنی جایی در بین دو لایه که فضایی آسان و گرم و نرم برای خوابیدن ایجاد می کند.


ویژگی های پتوی خواب


پتوی خوب برای یک خواب خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟


چه کسی هنگام انتخاب یک پتو خوب به چیزی بیش از رنگ و اندازه پروا می کند ؟ ما تصمیم گرفته ایم با پتو های قدیمی خود خداحافظی نماییم و یکی جدید و راحتش را بخریم. اما پیش درآمد باید به چند سوال پذیرش دهیم :


آیا دمای خواب برای شما مهم است ؟


کارشناسان خواب توصیه می کنند در محیطی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد بخوابید. دمای پسندیده برای خوابیدن برای بیشتر کسان بین 17 لغایت 21 درجه سانتیگراد می باشد. اگر دمای اتاق خواب شما خیلی پائین بیاید خوابتان مختل خواهد شد. از این جهت استفاده از یک پتوی خوب که بتواند دمای بدن شما را حفظ کرده و در عین حال باعث گرم شدن بیش از حتماً شما نشود ، اهمیت زیادی دارد.


اندازه یک پتوی خوب چقدر است ؟


اگر شما قصد دارید برای تخت خواب خویش یک روتختی یا پتوی نو بخرید ، باید اندازه ای را انتخاب کنید که تشک شما را بطور کامل بپوشاند و کمی نیز از طرفین چین خورده و پائین بیافتد. ولی به خاطر بسپارید که اندازه های دقیق محصولات مختلف از برندی به برند دیگر و از فرآوری کننده ای به تولید کننده سایر می تواند متفاوت باشد.

اندازه یک روتختی یا پتوی خوب ، باید کمی ارشد از اندازه تشک باشد. پیش از خرید ، تشک خویش را اندازه بگیرید و با سنجش اندازه ها از اشتباه در خرید بازدارندگی نمائید.


بهترین پارچه برای یک پتو خوب کدام است ؟


انتخاب یک پارچه پسندیده برای پتو پیشه ساده ای نیست. پارچه خوب باید بر پایه کارکردهای مجردی باشد که اثناء انتخاب باید در عقیده بگیرید. پارچه یک پتوی خوب باید برای بیچارگی های منحصر به فرد شما پسندیده باشد ، مثلا ضد آلرژی باشد. بعضی افراد دوست دارند پتوشان کرکی باشد، این در حالی است که برخی سایر پتوی نرم و صاف را ترجیح می دهند.


در ادامه ۵ گونه پارچه گوناگون را بررسی کرده ایم :


پارچه نخی 


پتو های نخی در برابر شستشوهای انبوه تغییر ناپذیر هستند. امکان رشد عوامل آلرژی زا در بستر خواب تفریق می دهند. برای استفاده در طول تابستان به اندازه کافی سبک وزن و برای زمستان به قدر کافی سنگین هستند. ولی بهترین خاصیت یک پتوی خوب نخی نرم بودن و قابلیت تنفس آن است که راحتی بیشتری را فراهم می کند.


پشم 


پارچه پشمی می تواند وزین و یا سبک وزن باشد. عایق گرمایشی بسیار احسان است و در سررسید لرزیدن از برودت در زمستان یک پتوی خوب و حتی عالی است. نوع سبک آن می تواند برای تابستان نیز پسندیده باشد چرا که خاصیت جذب رطوبت آن جلوی عرق کردن بدن را می گیرد.

برخی از پارچه های پشمی ممکن است ایجاد خارش کنند ولی انواع جدید و نوین آن صاف هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند. گونه سبک وزن این پتو ها می توانند گزینه های احسان برای کل فصول سال باشند.


کرک


یک پتوی کرک شبیه لحافی نازکی از جنس کرک است. ولی نازکتر و سخیف تر از لحاف است. پتوی کرکی معمولا لایه ای نازک از پر دارد که بین دو لایه پارچه (معمولا نخی) مشابه ساندویچ پوشیده شده است. پتوی کرک انواع مختلفی برای تابستان و زمستان دارد. توجه داشته باشید که کرک جنس خیلی گرمی دارد و نم را خیلی جذب نمی کند.


الیاف مصنوعی


انواع گوناگونی از الیاف مصنوعی در فرآوری پتو بهره‌گیری می شوند. در این وسط نخ آکریلیک و پلی استر از کل رایج تر هستند. الیاف مصنوعی خیلی گرم هستند اما الکتریسیته ساکن را جذب می کنند و دستور تنفس نمی دهند و رطوبت را نیز جذب نمی کنند. این الیاف معمولا بسیار بادوام هستند و دربایستن به اتو کردن ندارند.

قیمت پتوهایی که با الیاف مصنوعی تولید شده اند معمولا پائین تر است. با این حال یک پتوی خوب بهتر است از الیاف طبیعی ساخته شده باشد.


ولوکس


این پتو ها برای هتل ها پسندیده هستند. یک فوم نازک دارند که با پارچه نایلون مخملی پوشیده شده است. این پتو ها ضد آلرژی بوده و در شستشو های انبوه با دوام و خیلی گرم هستند. پتوی خوب برای افراد آلرژیک می تواند از این جنس باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی

دوربین مدار بسته مکان های مختلف

یکی از فناوری های نوین که امنیت را در زندگی انسان شهرنشین امروزی به مراتب بالا برده است دوربین مدار بسته است که در فضا های مختلفی در سطح شهرها و حتی بیرون از شهر به شغل اسیر می شود.

اما بعضی جاها هستد که به کارگیری دوربین مداربسته در آنها زیاد متداول شده است معنولا بیشتر کاربرد این فناوری در این فضا ها است. در این مطلب با اشاره به این اماکن کوشش می نماییم به مواردی در وابستگی با گزینش دوربین مدار بسته پسندیده محیط‌ های گوناگون نیز اشاره کنیم.



دوربین مدار بسته مکان های مختلف


دوربین مدار بسته اخص پارکینگ ها


اولین باره پارکینگ‌ها هستند. خودرو ها امروزه از وسایل گران قیمتی هستند که در زندگی ملت جای خویش را باز کرده اند. هر جا که جنس گران قیمتی انبار شود گمان کردن سرقت نیز وجود دارد.

از این رو هستی دوربین مداربسته در خودروگاه خودروها کاملا ضروری است. این بایستگی تنها به پارکینگ های عمومی و همگانی که صدها و بعضا هزاران اتومبیل را در خویش جای می دهند محدود نیست.

بلکه امروزه در همتافت های مسکونی نه چندان کبیر هم در محدوده خودروگاه دوربین مدار بسته نصب می کنند لغایت ضریب ایمنی را بالا ببرند. در گزینش محل قرارگیری دوربین ها در محوطه خودروگاه باید دقت شود که تمامی تقدیر های محوطه خودروگاه همگی روزهای سال به چهره ۲۴ ساعته تحت نظر این دوربین ها باشند و نقطه کوری برای دوربین ها وجود نداشته باشد.

همچنین مقاومت دوربین های مداربسته در مساوی ضربه و خرابکاری نیز بحث مهمی است که باید مورد پروا پیمان گیرد.


دوربین مدار بسته ویژه فروشگاه ها


دومین مکانی که به کارگیری دوربین مدار بسته در آن ها رواج دارد فروشگاه های دودمان ای اشکال فروشی هستند. در این فروشگاه ها دوربین های مدار بسته گنبدی شبکه ثابت اغلب به پیشه می روند.

زیرا جهت دیدن دوربین مشخص نبوده و همچنین کل محوطه فروشگاه را پوشش می دهند. در زمان‌هایی مانند انبوهی خریداران شمردن سرقت از فروشگاه های زنجیره ای بالا می رود. وانگهی دوربین مداربسته به مدیران فروشگاه امکان چک کردن موجودی کالاها در قفسه ها را نیز می دهد. بدون آنکه لازم باشد در محوطه فروشگاه گشت بزنند.

فروشگاه های لباس فروشی نیز به دوربین مدار بسته بیچارگی دارند. در سررسید ازدحام خریداران سرقت از این مغازه ها نیز می تواند بسیار شود. از این جهت لازم است دوربین مدار بسته شبکه تغییر ناپذیر در آن ها نصب شده باشد و قسمت های مختلف فروشگاه را تحت پوشش بگیرد. در خروجی کلیه فروشگاه ها نیز لازم است دوربین مدار بسته در ارتفاعی برابر چشم افراد در حال برونرفت نصب شود.


دوربین مدار بسته اخص مدارس


امروزه در مدارس نیز استفاده از دوربین مداربسته در حال رواج یافتن است. دلیل اصلی این شغل فصل تابستان است که مدارس تعطیل هستند و شمردن دزدی از مدارس بالا می رود. لازم است اولین جای مدرسه که دوربین نصب می شود ورودی و حیاط باشد. دوربین های مدار بسته گنبدی شکل در این زمینه استعمال فراوان دارند.


دوربین مدار بسته ویژه خودپردازها


برای دستگاه های ای تی ام یا خودپرداز بانکی نیز بانک ها باید از سیستم بازرسی تصویری دوربین مدار بسته کاربرد کنندتا چهره کسان را تشخیص داده و موارد مشکوک را به وضوح شناسایی کنند. دوربین های مداربسته مخفی شبکه در این موارد به پیشه می آیند. زیرا نهان و حقیر و غیر قابل رویت هستند.

در مکان های عمومی همانند فرودگاه ها که مسائل امنیتی بسیار مهم است نیز طبیعی است که دوربین مدار بسته یک ضرورت به حساب می آید. تشخیص افراد مشکوک به خرابکاری دلیل اصلی این استعمال دوربین ها است. در مرکز شهرها نیز معمولا همچین کاربردهایی برای دوربین های مداربسته متصور می باشد.

در جاهایی که احتمال خطر بالا دارند دوربین مداربسته شبکه گرمایشی پیشنهاد بهتری است. زیرا نیازی به نصب دوربین در پیرامون پرخطر نیست و خطری برای دوربین پیش نمی آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی محمدی