تشک مناسب برای آلرژی باید از مواد طبیعی ساخته شده باشد. تشک ها می توانند بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر نیز تولید شوند. زمانی که هدف خرید یک تشک جدید دارید احد از نکاتی که می توانید به آن توجه کنید این است که مواد بکار رفته در آن کاملا طبیعی باشند.


تشک مناسب برای آلرژی


تشک پسندیده برای آلرژی کدام است و چه تاثیری بر مهار آن دارد؟


آلرژی بیش از 21 میلیون فرد بالغ را در انگلستان مبتلا کرده است و 59 درصد از افرادی که درون منزل از آلرژی رنج می برند باورپذیری می کنند که حساسیت آن ها درون تخت خواب شدت می گیرد. به این ترتیب خرید یک تشک مناسب برای آلرژی کاری بیهوده و بی کارایی نخواهد بود.


کنه غبار خانگی یکی از مهمترین عوامل آلرژی


شاید یکتا از رایج ترین برانگیزاننده های آلرژی در منزل کنه غبار خانگی باشد. مرکز تجمع و احد از فضا های باره علاقه این نوع از کنه داخل بستر خواب و روی تشک شماست.

یک تشک معمولی حدود 100000 لغایت ده میلیون کنه داخل خویش دارد. تعجبی ندارد که این مقدار کنه درون یک تشک باشد وقتی تن انسان بیش از 450 گرم پوست مرده از خویش می ریزد و اغلب آن تو اریکه خواب ریخته می شود. به علاوه هر فرد در طول شب حدود نیم لیوان عرق می ریزد. کل این ها فضای مناسبی برای رشد کنه ها فراهم می آورد.

تشک پسندیده برای آلرژی باید فضای رشد این جنباننده های آلرژی را اندک کند. برای تشک های نو جارو کشیدن و هوا دادن تشک می تواند کمک کند لغایت مقدار این کنه تفریق پیدا کند اما نظافت و جارو کشیدن نمی تواند در طولانی مدت جلوی افزایش عوامل آلرژی زا را بگیرد. از این جهت بهتر است تشک خود را هر هشت سال یک بار با یک تشک نو تعویض کنید.

تشک های تمام فوم و بدون فنر فضای اقلیت برای رشد این کنه ها فراهم می کنند. تشک مموری فوم و لاتکس بدون فنر از این جهت می تواند یک تشک مناسب برای آلرژی باشد. به علاوه قابلیت تنفس تشک نیز با خشک نگه داشتن بستر خواب از شکل گیری محیط رشد انواع کنه و قارچ بازدارندگی می کند.


برای خواندن مقاله تشک بیمارستانی مناسب کلیک کنید.


تحریک آلرژی بدست مواد کیمیایی بکار رفته در تشک


آیا می دانید تشک شما از چه چیزی ساخته شده است ؟ مواد ساختن دهنده تشک می توانند بر شدت دریافت آلرژی شما نشان گذار باشند. تشک پسندیده برای آلرژی باید از پارچه و فوم کاملا طبیعی ساخته شده باشد و در عین اکنون که فرمان شکل گیری محیطی گرم و نمناک برای رشد کنه و قارچ را نمی دهد ، از مواد کیمیایی محرک آلرژی نیز در آن کاربرد نشده باشد.

انواع الیاف و پارچه های طبیعی مشابه نخ پنبه ، بامبو ، تنسل ، کشمیر و ژاکارد الیاف طبیعی ضد آلرژی با قابلیت تنفس بالا هستند که می توانند به تفریق تماس بدن با انواع مواد آلرژی زا کمک کنند. به علاوه فوم لاتکس طبیعی نیز ویژگی ضد آلرژی دارد و به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که تشک مناسب برای آلرژی تشکی است که از پارچه ای طبیعی و فوم لاتکس ساخته شده باشد.


علاوه بر تعبیه یک تشک مناسب برای آلرژی می توانید از نکات پایین برای شفا شرایط اتاق خواب بهره‌گیری نمائید :

  • رعایت نکات مربوط به نظافت اطاق خواب که بر آلرژی کارساز است
  • روتختی خویش را در طول روز برعکس عریض کنید تا نم دسته درونی خشک شود. حتی اگر تشک مناسب برای آلرژی تعبیه کرده اید که قابلیت تنفس احسان دارد این پیشه می تواند کماکان سودمند باشد.
  • لباس هایتان را روی رادیاتور داخل اتاق خواب خشک نکنید.
  • در نخست فصل بهار اطاق خواب و بسترتان را بطور کامل تمیز کنید. تشک خویش را خارج ببرید یا پنجره ها را باز کنید الی سرویس خوابتان در معرض هوای تازه قرار بگیرد. کسانی که نسبت به ورود گرده های گیاهان حساسیت دارند و از اندکی سخن را باز کنید پنجره ها اجتناب می کنند باید بدانند که کارایی کنه ها بر تشدید آلرژی اغلب از گرده های گیاهان است.
  • تشکتان را جابجا کنید و زیر آن را بطور کامل جارو بزنید.
  • روی سطوح را با یک دستمال نمدار بدون پرز یکی گیری نمائید.
  • بطور منظمی ملحفه ها و بالش های خود را با آب گرم بشوئید. حتی یک تشک مناسب برای آلرژی نیز بیچارگی به شستشو و پاکیزگی دارد.


نکاتی کاربردی برای کاهش عوامل آلرژی زا


دمای اتاق خواب را پائین نگه دارید. حتی تشک پسندیده برای آلرژی نیز در محیطی خیلی گرم می تواند با عوامل آلرژی زا آلوده شود.

در اتاق خواب خویش از گل های پسندیده استفاده کنید و گل های آلرژی زا را در اتاق خواب خویش نگذارید.

درب کمد های پوشاک خویش را بسته نگه دارید لغایت از انتشار پرزها ، غبار و دیگر عوامل آلرژی زای روی لباس ها در اطاق خواب ممانعت شود.

داشتن تهویه پسندیده در اطاق خواب به تفریق نم سرویس خواب کمک می کند.

از محافظ تشک ضد آلرژی کاربرد کنید. نگهبان تشک در عین محافظت از تشک ، از تماس مواد آلرژی زای تشک با پوست نیز بازداری می کند.


منبع : https://sleepcouncil.org.uk/mattress-impacts-allergies/