تهران نبکوتر شهر اخ داشتنی ایران محیط‌ های زیادی برای تفریح و سرگرمی دارد. بسیاری برای گردش عصرانه خود، یکی از پارک های جذاب و دلگشا این شهر را انتخاب می کنند و برخی در جستجوی سکوت و آرامش، به یکی از رستوران ها و کافه های انبوه طهران می روند و ساعتی را با رفقا شان خلوت می کنند.


روستاهای گوشه ها-کناره ها تهران


اگر برای تفریج و سرگرم کردن خودتان منظور دارید که احسنت جایی از بیرون از شهر طهران بروید اما به تهران هم  نزدیک  باشید، می توانید روستایی که در گوشه ها-کناره ها تهران پیمان بروید. این روستاها جز بهترین جاذبه های تهران محسوب می شوند و به انگیزه آب و هوای خوشی که دارد می توانند سفرهای یک روزه ی شما به بهترین نحو شدنی تبدیل نمایند. لازم به بیان است که برای دسترسی به این مناطق تنها یک تا دو ساعت رانندگی لازم است.  


روستای ابنیک

دیگر روستایی که می توانید برای توریسم در یکروز به سمت آن بروید روستای ابنیک است. این روستا جز مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات محسوب می شود که یکی از جاذبه های تهران محسوب می شود. برای دسترسی به این روستا می توانید به ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم حرکت کنید و با گذر از روستاهای زایگان و لالان به این ناحیه ی خوش آب و هوا برسید.


 روستای افجه

در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در جوار دشت های هویچ و گرچال و قله ساکا روستایی به نام افجه واقع شده است که بخشی از توابع شهرستان شمیرانات محسوب می شود و یگانه از جاذبه های تهران است. آب و هوای روستای افجه به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی البرز در بهار و تابستان دلنشین-دلپذیر و در پاییز و زمستان سرد است.


روستای امامه

از سایر جاذبه های تهران می نا به روستای امامه اشاره کرد که روستایی زیاد خوش آب و هوا بوده و در خود جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر قلعه مازیار و چشمه های آب متعددی را جای دیتا است. این روستا از شکارگاه های باستانی دوران قاجار و از ییلاق های دوست داشتنی شاهان این دوره به آمار می رفته است؛ لازم به بیان است که بگوییم امامه مسیرهای پیمایشی و کوه نوردی بسیار احسان دارد. در پهنه های جنوبی البرز مرکزی پشت پیج و خم های تقسیم رودبار قصران شهرستان شمیرانات احد از بزرگترین روستاها همین روستای امامه است.



آبشار کلوگان تهران


یکی از جاذبه های طبیعی و زیبایی که در فرمانروایی طهران هستی دارد آبشاری است به اسم کلوگان که در شهرستان شمیرانات پیمان دارد و جزء بهترین جاذبه های تهران برای گذراندن اوقات فراغت در فصل های بهار و تابستان محسوب می شود. ارتفاع آبشار از سطح زمین حدود ۳۰ تا ۴۰ متر بوده که به شکل یک آبشار دو طبقه در آمده است. میانی آبشار یک سکو پیمان دارد هم چنین در زیر آبشار نیز حوضچه کوچکی برپایی شده که فضا مناسبی برای آب تنی و آب بازی است.


دربند تهران


دربند مکانی عالی برای کوهنوردی، دورهمی و قرارهای دوستانه، تماشای مناظر قشنگ و همینگونه خوردن خوراکی های خوشمزه ای که قدم به قدم این منطقه هستی دارد. این ناحیه تفریحی با ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، اصلی ترین مسیر برای صعود به ارتفاع های کوهستان البرز مرکزی است و هر ساله کسان زیادی با گذر از این مسیر قشنگ و دیدنی، خود را به چکاد توچال و دیگر قلل مرتفع می رسانند. در نظرسنجی های مختلفی که اتمام شده است، ملت طهران در نخستین انتخاب خود برای پذیرایی از مدعوین بیگانه و شهرستانی، دربند را پیشنهاد می دهند.



باغ دیرینکده های تهران


یکی از جاذبه های طهران که با رفتن به آن ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید باغ دیرینکده هایی است که در این احسن شهر همنشین داشتنی و جذاب وجود دارد. در این باغ موزه ها شما می توانید علاوه بر گردشگری در مقوله فرهنگی از طبیعت زیبایی این باغ ها هم نهایت لذت را ببرید. این باغ دیرینکده ها در فصل پاییز حس و حال متفاوت تری را دارند چرا که بیشتر این باغ موزه ها در باغ های کهن طهران که حائز درختان کهنسال هستند، قرار دارد و در این فصل زمین شان پر از برگ های پاییزی می شود.


کاخ سعدآباد


از سایر جاذبه های طهران که برای تهرانی ها زیاد آشنا است گردآور تاریخی قصر سعدآباد است که صحیح همانند قصر موزه گلستان می توانید در آن هم به بازدید از داخل قصر و اشیای تاریخی آن بپردازید و هم در فضای بیرون ساعاتی بگذرانید و لذت ببرید.


پارک آب و آتش


یکی از بهترین گزینه های توریسم در تهران که برای کل قشرهای سنین مناسب به آمار می آید پارک آب و اثیر است. این پارک مسیرهای متنوعی برای قدم زدن دارد و برای اوقات خوشی را فراهم می آورد. همچنین چشم اندازهای زیبا و هوای دلنشین-دلپذیر این پارک بی گمان قرارهای دوستانه ی شما را برای شما یادبود انگیز خواهد کرد. هم چنین هستی امکانات رفاهی مناسب در این پارک جای کمترین نگرانی را برای شما باقی نمی گذارد.