دوربین های مدار بسته Outdoor که ویژه نصب در پیرامون های خارجی هستند طوری طراحی می شوند تا بتوانند در برابر نفوذ آب و احد و غبار مقاوم باشند و اجزای داخلی آنها از تخریب مصون بماند. به این دوربین ها به اصطلاح دوربین مداربسته ضد آب گفته می شود. دوربین مداربسته ضد آب در مدل های گوناگون بولت، باکس و در دو گونه آنالوگ و IP عرضه می شوند. برخی از این دوربین ها نیز دارای خاصیت های دیگری همانند خاصیت ضد خرابکاری، امکان دیدن در شب و لنزهای قابل تنظیم  هستند.


دوربین مدار بسته ضد آب


اما در باره خاصیت ضد آب بودن این بعید بین ها باید بدانید که اصطلاح ضد آب به صورت کلی معنای بسیار گسترده ای دارد. این اصطلاح در مورد طیف وسیعی از محصولات باره استفاده پیمان می گیرد اما به راستی نمی توان هیچ وسیله ای را به طور مطلق ضد آب دانست. اما می توان بر اساس استانداردها درجه مقاومت آنها در مقابل نفوذ آب را باره بررسی قرار داد. البته پیشنهاد می شود برای فهمیدن مکان استفاده انواع دوربین مداربسته مطلب دوربین مدار بسته مکان های مختلف را بخوانید.


این استاندارد را با اسم استاندارد IP می شناسیم . استاندارد IP نشان می دهد که هر وسیله الکتریکی الی چه میزان می تواند در برابر نفوذ آب از خود پایداری اثر دهد. ولی در مورد دوربین مداربسته ضد آب شماره IP  به طور کلی باید بالاتر از 65 باشد. فقط در این صورت است که می نا گفت دوربین باره نظر می تواند در برابر نفوذ آب و باران مقاوم باشد.  ولی در صورتی که به دنبال دوربین مداربسته ضد آب هستید که بتواند یکراست در درون آب نیز شغل کند و خراب نشود، عدد استاندارد IP آن باید بالاتر از 89 باشد که البته جزو دوربین های مداربسته خاص تقسیم بندی می شود.


آیا می توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت؟


همانطور که گفتیم  نمی طاقت دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت چون این دوربین ها معمولا دارای استاندارد IP66 و سرانجام  IP67 هستند. البته در صورتی که این دوربین ها را از جهات مختلف در معرض آب پر خپگی پیمان دهید آسیبی نمی بینند ولی اگر در آب غوطه ور سازید احتمالا از کار خواهند افتاد. در مورد دوربین مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 نیز به صورت زودگذر قابلیت غوطه ور سازی در آب را دارند.


کاربرد دوربین مدار بسته ضد آب


معمولا کاربرد دوربین مداربسته ضد آب زمانی است که قصد دارید دوربین را در پیرامون بیرونی و بیرون ازخانه نصب کنید. دوربین های مداربسته ضد آب معمولا در مساوی عوامل طبیعی مانند باران یا رعد و برق مقاوم هستند. در این نوشتار به شما کمک می کنیم تا بهترین دوربین مداربسته ضد آب خویش را انتخاب کنید. دوربین های گوناگون شدنی است خاصیت های مختلفی داشته باشند. شما باید دوربین مناسبی را بیابید که بتواند تمام نیازهای نظارتی شما را برطرف سازد. در ادامه به چند نکته مفید درباره وضعیت انتخاب سیستم مدار بسته ضد آب اشاره شده است.


کیفیت دوربین مداربسته را بسنجید


دوربین مداربسته ای که قصد خرید آن را دارید باید عکس ها با کیفیتی ارائه دهد. این ویژگی زیاد مهم است، به ویژه اگر اموال با ارزشی داشته باشید. یک دوربین مداربسته OUTDOOR با کیفیت در ضمن باید حائز ویژگی های دیگری نیز باشد. مثل امکان دید در شب، ارائه تصاویر با کیفیت در شب، ضبط تصاویر با کیفیت بالا و … .


بررسی ویژگی ضد آب بودن دوربین مدار بسته


باید به این نکته پروا داشته باشید که دوربین مدار بسته OUTDOOR باید خاصیت ضد آب داشته باشد. این بسیار مهم است زیرا در مناطق پر باران یک مزیت مهم محسوب می گردد. این به این معنی است که دوربین شما باید بتواند در فصول بارانی مقاومت فوقانی داشته باشد. پس دوربین مداربسته خویش را از لحاظ خاصیت ضد آب بودن به دقت باره رسیدگی پیمان دهید. برای این منظور در صورتی که این دوربین را از بازار آنلاین خریداری می کنید، می توانید قبل از خرید بعضی از نظرات مشتریان را بخوانید. این رسیدگی ها می توانند به شما در پیدا کردن بهترین دوربین با خاصیت ضد آب کمک کنند. دیگر مشتریان در ضمن می توانند تجربه خود را در اثناء به کارگیری دوربین ضد آب به اشتراک بگذارند.